سیاسی 22:26 - 09 اسفند 1395
مراسم سالروز انتخابات هفتم اسفند مجلس
قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه توقع داریم تا شرایط را برای رقابتی بودن در همه انتخابات ها در مجلس فراهم کنید، گفت: امیدواریم امنیتی که در انتخابات گذشته داشتیم را در انتخابات آینده نیز شاهد باشیم.

مقیمی: رای مردم را در انتخابات ریاست جمهوری حق‌الناس می‌دانیم

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی طی سخنانی در مراسم سالگرد هفتم اسفند و انتخابات مجلس دهم گفت: یک سال از انتخابات سال 94 می‌گذرد. وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات تمام تلاش خود را به کار برد و انتخاباتی که در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات باید سه، چهار اصل را مورد توجه قرار دهیم، گفت: اگر این اصول در هر انتخابات مورد توجه باشد آن انتخابات در تراز جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

قائم مقام وزیر کشور افزود: اول این که رای را حق الناس بدانیم،‌ دوم این که به قانون عمل کنیم و مرّ قانون  را اجرا کنیم، سوم اینکه در برگزاری انتخابات بی طرف باشیم و نهایتا بتوانیم شرایط رقابتی را در انتخابات ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در موضوع چهارم تا آنجایی که شرایط انتخابات اجازه داد توانستیم شرایط رقابتی را ایجاد کنیم و مجلسی در این سطح تشکیل شد.

مقیمی اظهار کرد: فراکسیون امید مجلس یکی از فراکسیون‌های مهمی است که شکل گرفت و امیدواریم در انتخابات آینده نیز با همین انگیزه و هدف و همین اصول پیش برویم و در آنجا نیز رای را حق الناس می‌دانیم و بی طرفی خود را هم خواهیم داشت تا شرایط رقابتی را ایجاد کنیم.

قائم مقام وزیر کشور با بیان این که امیدواریم حضور حداکثری در انتخابات را داشته باشیم، گفت: دو، سه مورد توقع جدی از طرف وزارت کشور وجود دارد. نخست اینکه شرایط را برای رقابتی کردن در همه انتخابات در مجلس فراهم شود و دیگر توجه به مسائل اجتماعی است که در این زمینه وزارت کشور تکلیف بسیار سنگینی را دارد.

مقیمی تصریح کرد: ما از فراکسیون این توقع را داشتیم که درصد بالایی از وقت خود را به مسائل اجتماعی اختصاص دهد و فکر می‌کنیم که کمی کم توجهی شده است. مسئله دیگر نیز موضوع اقتصادی و معیشت مردم است که باید به طور جدی به آن توجه شود.

وی افزود: به هر جهت توقعی که ما از فراکسیون امید داشته و داریم این است که در سطح دانشگاه‌ها نشست‌هایی را در خصوص مشکلات مردم و جامعه برگزار کند و به ما بگویند که تاکنون چند سمینار علمی در دانشگاه‌ها برگزار شده و تا چه اندازه توانسته اند به این موضوع بپردازند.

مقیمی خاطر نشان کرد: مردم به شما رای داده اند و از شما توقع داریم که نسبت به این سه موضوع جدی‌تر ورود کنید تا ان‌شاءالله مشکلات کشور حل شود.

قائم مقام وزیر کشور در پایان اظهار کرد: امنیتی که در انتخابات گذشته داشتیم در این دوره از انتخابات نیز خواهیم داشت و برای اولین بار بود که انتخاباتی با خیر و خوشی پشت سر گذاشته شد. امیدواریم در انتخابات آینده نیز همین شرایط را داشته باشیم.

انتهای پیام


8866592
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است