علمی فناوری 19:16 - 28 خرداد 1397
رئیس دانشگاه بوعلی در نشست معاونان پژوهشی منطقه ۴ کشور:
رئیس دانشگاه بوعلی در پنجمین اجلاس شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی معاونان پژوهش و فناوری منطقه ۴ کشور گفت: آسیب‌شناسی در حوزه پژوهش یکی از بحث‌های جدی ما است و این موضوع باید به صورت جزء در استان‌ها و شهرها بررسی شود تا بتوانیم راهبرد کلی پژوهش آموزش عالی کشور را تدوین کنیم.

نیازمند آسیب‌شناسی در حوزه پژوهش هستیم

به گزارش ایسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا روز دوشنبه در پنجمین اجلاس شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونان پژوهش و فناوری منطقه ۴ کشور، گفت: در سال‌هایی که از قدمت آموزش عالی در ایران می‌گذرد، پیش از حد به مدرک‌گرایی گرایش پیدا کرده‌ایم و برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها که با دانش کم از دانشگاه وارد جامعه شده‌اند موجب انتقاد جامعه به دانشگاه شده‌اند.

وی افزود: در بخش پژوهش باید پژوهش‌هایمان را طبقه بندی کنیم و پژوهش‌های توصیفی، کاربردی و بنیادی را تفکیک کنیم و میزان و سهم هر یک را مشخص کنیم.

دکتر محمدی‌فر گفت: ایجاد شبکه‌های ارتباطی در استان‌ها شامل شبکه‌های ارتباطی بین اساتید، آزمایشگاه‌ها و نیازهای پژوهشی کشور از ضروریات افزایش نقش پژوهش در توسعه کشور است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه خاطرنشان کرد: جایگاه دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی اخیر لایدن، ارتقاء‌ یافته است که این دستاورد مهم در نتیجه زحمات اعضای هیأت علمی و دانشجویان این دانشگاه است.

وی تصریح کرد: سعی داریم که سطح بین‌الملی دانشگاه بوعلی سینا را نیز افزایش دهیم و در این راستا دانشگاه بین‌المللی D8 با همکاری دانشگاه بوعلی سینا فعالیت خود را آغاز کرده است و از مهرماه در دوره‌های ارشد و دکتری پذیرش دانشجو خواهد داشت.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، انتخاب دبیر منطقه یکی از برنامه‌های این اجلاس بود که پس از انجام رای گیری، دکتر غلامحسین مجذوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا، با کسب ۱۳ رای، دبیر شورای معاونین پژوهش و فناوری منطقه ۴ شد.

انتهای پیام


9814342
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است