بین‌الملل 18:22 - 10 اردیبهشت 1396
یحیی رسول:
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد که تنها ۳۰ درصد از کرانه راست(غرب) موصل (برای آزادسازی) باقی مانده و داعش به زودی در کرانه راست موصل شکست می خورد.

تنها ۳۰ درصد از کرانه راست موصل برای آزادسازی باقی مانده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از تداوم پیشروی نیروهای عراقی در الموصل القدیمه خبر داد.

وی در همین راستا تاکید کرد: تنها ۳۰ درصد از کرانه راست(غرب) موصل (برای آزادسازی) باقی مانده و آن هم از لحاظ نظامی زیر آتش ما است. طی روزهای آینده عملیاتی نظامی آغاز خواهد شد و داعش مدت زمان زیادی در کرانه راست موصل دوام نمی آورد. 

یحیی رسول تصریح کرد: داعش به زودی در کرانه راست موصل شکست می خورد و هم اکنون نیز در حالتی از شکست به سر می برد و از تمام طرف ها مورد هجوم است. ما برای حفاظت از جان شهروندان و زیرساخت ها تلاش می کنیم و در نقشه های آتی، به بقای داعش پایان خواهیم داد. ما ماموریت انسانی داریم و باید قبل از آزادکردن اراضی و سرزمین، انسان ها را آزاد کنیم.

وی در پایان بیان داشت: به حملات علیه داعش ادامه می دهیم و تعداد زیادی از عناصر داعش نیز کشته شدند. ما تلاش های اطلاعاتی گسترده و بسیاری انجام می دهیم. آنچه در منطقه الحضر روی داد، یک پیروزی جدید در کنار دستاوردهای نیروهای عراقی بود.

پیش از این ، «عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در خصوص عملیات آزادسازی محور غربی شهر موصل تصریح کرد: عملیات آزادسازی محور غربی نهایتا تا سه هفته دیگر به پایان می رسد و داعش به طور کلی تنها بر چهار درصد از کل خاک عراق، سیطره کامل دارد.


9057942
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم فلسطین و مبارزه آنان را به مبارزات دانشجویان آلمان نازی تشبیه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است