گوناگون 01:04 - 02 آبان 1393
با یاد شهید سعید درفشان؛
شهید درفشان تا عملیات فتح المبین در محورهای مختلف به عنوان فرمانده محور و فرمانده گروهان نامنظم و در عملیات فتح المبین به عنوان فرمانده گردان و مسئول عملیات تیپ سید الشهداء خدمت می کرد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - سال 1340 هجری شمسی شهرستان شوشتر شاهد تولد کودکی از تبار نور بود. نامش را سعید گذاشتند تا سعادتمند دنیا و آخرت گردد. پس از تولدش به خاطر شغل پدر به شهرستان آغاجاری- گچساران هجرت می کند و 7 سال بعد یعنی در سال 1347 به اهواز نقل مکان می نماید.



شهیدی عاشق مطالعه



پدر از همان دوران کودکی سعید را در دامن مسجد و محراب سپرد و با اصول و مبانی اسلام آشنا کرد. از 6 سالگی نماز گذارد و همیشه همراه پدر در جلسات مذهبی شرکت می کرد. او در خانواده ای رشد کرد که روحیه ی ظلم ستیزی در آنها بیداد می کرد. پدر سعید سخت مخالف سیطره ی استکبار جهانی یعنی آمریکا و عمال شاه بر مملکت شیعه بود و به همین جهت سعید را در این راستا تربیت نمود.



سعید عاشق مطالعه بود و اوقات فراغت را به فراگیری علم و مطالعه سپری می نمود. وی یکی از مدرسین کانون انجمن اسلامی اهواز بود. سعید شرط موفقیت و پیروزی را در امورات فرهنگی می دانست. او در دوران دبیرستان به صف مبارزین پیوست و نقش عمده ای در پخش وسیع اعلامیه ها در سطح شهر اهواز داشت و عضو گروه موحدین مجاهدین انقلاب اسلامی گردید. در سال 1357 موفق به اخذ دیپلم شد.



با پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه خود را تداوم بخشید و در راه اندازی کمیته اهواز نقش عمده ای داشت. مدتی بعد به سبزپوشان دشت شقایق پیوست. ضمن این که سنگر فرهنگ را فراموش نکرد و درس های تفسیر قرآن برقرار بود و نقش عمده ای در هدایت افکار عمومی داشت.سعید از جسمی چالاک و قوی برخوردار بود ولی در عین حال از متواضع ترین بود. او سنگ صبور هم بود و در میدان جنگ تکیه گاهی مطمئن برای رزمندگان اسلام بود گرچه خودش دلی پردرد و مملو از غم داشت لیکن از نظر روحی یک سر و گردن از بقیه بالاتر و بهتر بود.



شهیدی عاشق مطالعه



با شروع جنگ تحمیلی به جبهه شتافت و در وجب به وجب خاک کربلای خوزستان حماسه آفرید. حمله ی 27 شهریور 1359 در محور مگاصیص سوسنگرد، بستان، هویزه، دشت عباس، شوش و عنکوش شاهد حماسه های به یادماندنی اوست.



شهید درفشان تا عملیات فتح المبین در محورهای مختلف به عنوان فرمانده محور و فرمانده گروهان نامنظم و در عملیات فتح المبین به عنوان فرمانده گردان و مسئول عملیات تیپ سید الشهداء درخشید و سرانجام در روز هفتم فروردین 1361 بهاری شد و در عملیات فتح المبین جبین خدایی اش مورد اصابت تیر خصم قرار گرفت و دشت شوش را به نجف مولا علی علیه السلام پیوند داد.



وصیت نامه سردار شهید سعید درفشان



بسم الله الرحمن الرحیم

بنام خدا، بنام مولا، بنام معبود، بنام او که خرد را آفرید و بنام او که عشق را آفرید و بنام او که انسان را آفرید تا بنده و مطیع او باشد و بنام او که انسانهای خاص را مطیع، و ولی خود قرار داد و بنام او که یادش و ذکرش قلوب را منقلب کند و بنام او که آتش عشقش تمامی دنیا و مظاهرش را بسوزاند و بنام او که مونس دل مومنان و پناه بی پناهان، آرام بخش دل راز داران، آمال و هدف عارفین و معشوق و مقصود شهیدان است. سلام و درود بر پیامبر عظیم الشان امین خدا حضرت محمد مصطفی(ص) سلام بر او که پیام خدا را برای نجات محرومان و عرق شدگان در فساد دنیوی به ما رساند و آیین و رسم بندگی الله را به ما فهماند.



شهیدی عاشق مطالعه



سلام بر ائمه معصومین صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین که روش زیستن برای خدا و طریق سیر الی الله را به آموختند و بنام و بیاد او که منجی انسانها و مرهم دلسوختگان امید مستضعفان مهدی (عج) و درود بر امام مستضعفان و او که به کالبد فسرده ما با دم مسیحائیش روح و زندگی بخشید و حیاتی دوباره بخشید. سلام بر پدر و مادر که رحمت و مغفرت خدا بر آنان باد سلام بر تمامی مادران شهداء سلام بر مادر محمد رضا که مادرم بود و سلام بر مادر منصور که اسطوره مقاومت است و سلام بر مادر پیرزاده و سلام بر مادر فرج و سلام بر تمامی برادران و خواهرانم و سلام بر تمامی برادران مسجد جزایری آنان که با عملشان عشق و اسلام را به من آموختند و سلام به برادر عزیز و معلمم عمو حمید، او که وسیله خیری در راه من بود و خداوند سبحان به لطف و کرم بی نهایتش او را وسیله هدایت من قرار داد و سلام بر تمامی برادران کانون آنان که اخلاص، تواضع و تقوا را به من آموختند و سلام بر برادران مدرسه امام آنان که علو عمل را توأما آموختند. ( یک سری نذرهایی دارم که انجام نداده‌ام).



شهیدی عاشق مطالعه


5024483
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است