ورزشی 18:09 - 25 مهر 1397
هفته نخست لیگ برتر والیبال؛
در آغازین هفته لیگ برتر والیبال در سال ۹۷ تیم های سایپا و پیکان تهران موفق به پیروزی شدند اما هر دو نماینده شهر ارومیه برابر رقبا شکست خوردند.

پیکان و سایپا لیگ را با پیروزی آغاز کردند/ شروع ناامید کننده ارومیه‌ای‌ها

به گزارش ایسنا، سوت آغاز سی و دومین دوره لیگ‌ برتر والیبال از ساعت ۱۶ امروز(چهارشنبه) با برگزاری شش دیدار در شهرهای تهران، ارومیه، گنبد، آمل، اردکان و سیرجان به صدا در آمد که در یکی از مهمترین بازی ها که در خانه والیبال و در حضور تنها ۱۰۰ تماشاگر انجام شد تیم سایپا با هدایت پیمان اکبری رو در روی تیم عقاب نهاجا که هدایتش بر عهده فرهاد نفرزاده بود قرار گرفت و در پایان نارنجی پوشان پایتخت به لطف خرید های خوبشان در این فصل و حضور بازیکنان نام آشنایی هم چون حمزه زرینی، مجتبی شبان، فرهاد سال افزون و رضا قرا برابر تیم بدون ادعای عقاب بازی سختی را پشت سر گذاشت و در نهایت در دیدا ی نزدیک و با حساب سه بر یک به برتری دست یافت.

در ست نخست سایپا تیم برتر میدان بود و با برتری تا پایان ست توانست در اولین ست به پیروزی دست یابد اما در ست دوم شاگردان نفرزاده روی دیگری از بازی خودشان را نشان دادند و توانستند با پیروزی در ست دوم کار را به تساوی بکشانند. در ست سوم نارنجی پوشان که خطر را بیخ گوششان دیده بودند بسیار هوشمندانه تر ظاهر شدند و این ست را به سود خود به پایان بردند اما در حالی که حساب کار ۲۰ بر ۱۷ به سود سایپا در جریان بود هر دو مربی به تصمیمات داور اعتراض کردند که در ادامه همین اعتراضات باعث شد تا اکبری و نفرزاده درگیری لفظی کوتاهی نیز داشته باشند که در نهایت پیمان اکبری از داور کارت قرمز دریافت کرد.

در ست چهارم شاگردان اکبری اجازه ندادند تا سرنوشت ست دوم برایشان تکرار شود و موفق شدند با ارائه نمایشی هماهنگ تر در مجموع سه بر یک به پیروزی برسند.

سایپا که در هر سه ست بازی تیم برتر میدان بود توانست ست های بازی را با امتیاز های ۲۵-۲۱، ۲۰-۲۵، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۱۹ به سود خود به پایان برساند تا با کسب سه امتیاز شیرین و نسبتا راحت گام نخست را محکم بردارد.

از نکات جالب این بازی  تجهیز خانه والیبال به سیستم ویدئو چک ساخت ایران بود که توسط محققان دانشگاه امیر کبیر و همکاری هیئت والیبال تهران در این سالن مورد استفاده قرار گرفت.

در دیگر دیدار مهم هفته نخست تیم خاتم، نائب قهرمان فصل گذشته در اردکان و در حضور هواداران پرشورش میزبان شهرداری ورامین  یگر تیم‌ مدعی تیم فصل بود که این بازی با وجود برتری میزبان در ست نخست در حال حاصر دو بر یک به سود شهرداری ورامین در ست چهارم در جریان است.

در یکی دیگر از بازی ها که در سالن غدیر ارومیه برگزار شد شهرداری این شهر میزبان پیکان تهران بود و در جالی که از حضور تعداد اندکی از هوادارنش نسبت به فصل های پیش بهره می برد نتوانست برابر پرافتخارترین تیم لیگ‌ کاری از پیش ببرد و در سه ست متوالی شکست خورد تا پیکان همانند سایپا فصل را با برد آغاز کند.

در سایر دیدار ها فولاد سیرجان توانست درنا دیگر نماینده ارومیه که با ترکیبی از بازیکنان تیم ملی نوجوانان در لیگ حضور دارد را با حساب سه بر صفر شکست دهد تا سه امتیازی شود.

در سایر دیدار ها کاله مازندران در سالن پیامبر اعظم میزبان پیام مشهد است که این بازی دو بر یک‌به سود کاله در جریان است.

همچنین در آخرین بازی شهرداری گنبد رو در روی شهروتد اراک تازه لیگ برتری شده قرار گرفته است که این دیدار هم دو بر صفر به سود گنبدی ها جریان دارد.

هفته دوم لیگ برتر والیبال چهارشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد که در مهمترین بازی ها شهرداری تبریز به مصاف کاله مازندران می رود و شهرادری گنبد میزبان شهرداری ارومیه خواهد بود.

در تهران هم پیکان پذیرای عقاب نهاحا خواهد بود و شهرداری ورامین رو در روی شهرآرا مشهد قرار می گیرد. خاتم هم در ارومیه مهمان درنا خواهد بود و فولاد سیرجان به مصاف سایپا می رود.

*نتایج کامل هفته اول لیگ برتر والیبال به ترتیب زیر است:

سایپا ۳ - عقاب نهاجا یک (۲۵-۲۱، ۲۰-۲۵، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۱۹)

شهرداری ارومیه صفر - پیکان ۳(۱۸-۲۵، ۲۲-۲۵ و ۲۱-۲۵)

شهرداری گنبد ۲ - شهروند اراک صفر(۲۵-۲۳، ۲۵-۱۳، در ست سوم در جریان است)

فولاد سیرجان ۳ - درنا ارومیه صفر(۲۵-۲۲، ۲۵-۱۸ و ۲۵-۱۹)

کاله مازندران ۲ - پیام مشهد یک (۲۵-۲۳، ۲۵-۱۱، ۲۰-۲۵، در ست چهارم در جریان است)

خاتم اردکان یک - شهرداری ورامین ۲(۲۵-۲۰، ۲۲-۲۵، ۱۸-۲۵، در ست چهارم در جریان است)

شهرداری تبریز( قرعه استراحت)

انتهای پیام


9945958
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است