استانی 12:43 - 20 مرداد 1399
ایسنا/خراسان شمالی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: پویش «هرخانه، یک حسینه» در ایام محرم در استان برگزار می‌شود. 

برگزاری پویش«هرخانه، یک حسینه» در خراسان شمالی

هاشم شیرازیان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برنامه‌های کانون‌های مساجد در ایام محرم، متفاوت با سال‌های گذشته است، اظهار کرد: برنامه‌های کانون‌های مساجد در استان به دو بخش حضوری و غیرحضوری تقسیم می‌شود که برگزاری برنامه‌های حضوری، با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا در استان، خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در بخش حضوری برنامه‌ها با روال گذشته برگزار می‌شود، اضافه کرد: در شهرستان‌هایی که وضعیت سفید دارند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری هیات امنای مساجد، برنامه‌ها مانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

شیرازیان با بیان اینکه بسته کامل فعالیت های ایام محرم از سوی کانون‌های مساجد آماده است، ادامه داد: برنامه‌های مختلفی در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت مشخص شده است که آغاز این فعالیت‌ها از ایام محرم تا پایان اربعین است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به سه شبستانی که در استان فعال است، اظهار کرد: سه شبستان فرهنگ، هنر و فناوری در حال فعالیت هستند که برنامه‌های در شبستان فرهنگ پنج محور برنامه‌ریزی شده است که محور نور، رسانه، کتاب، دانش و همدلی از جمله محورهای شبستان فرهنگ هستند.

وی با اشاره به جایگزینی نذرهای قرآنی به جای نذر اطعام، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا در سال جاری بهتر است که افراد به جای نذر طعام، نذرهای قرآنی مانند ختم گروهی قرآن، صلوات و... داشته باشند.

شبرازیان با بیان اینکه در حوزه رسانه نیز همکاری‌هایی با صدا وسیما انجام خواهد شد، افزود: سخنران‌ها و مداح‌های کشوری هماهنگ می‌شوند تا برنامه‌ها به صورت مجازی انجام شود و هرشخص در کنار خانواده خود مباحث مربوط به ایام محرم و صفر را داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی تصریح کرد: در ایام محرم از پیر غلامان و خانواده شهدا نیز تکریم می‌شود و این برنامه در راستای سه‌شنبه‌های تکریم خواهد بود.

انتهای پیام


10660227
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است