علمی فناوری 12:15 - 07 فروردین 1396
عسگری در گفت‌وگو با فارس:
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد تهران گفت: متاسفانه دولت، خود بزرگ‌ترین مانع در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و خواهد بود و هر دولتی با چنین نگاه‌هایی راه به جایی نخواهد برد.

دولت بزرگ‌ترین مانع در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است/ روحیه حرکت برای تحقق این سیاست اقتصادی در دولت مشاهده نمی‌شود

محمد عسگری دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: اعلام نام سال‌ که توسط رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد، در واقع تعیین یک جهت‌گیری توسط نظام اسلامی محسوب می‌شود که باید توجه یک ساله قشر موثر و نخبگانی کشور معطوف به این هدف شود.

وی ادامه داد: نام‌گذاری‌ سال‌های اخیر بخصوص دو سال اخیر که نام ‌هایی تقریبا مشابه دارند، نشان از اولویت‌بندی مسائل با تحلیل و درک شرایط و بر طبق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی توسط نظام اسلامی که در نتیجه‌ آن حل مشکلات معیشتی بیان می‌شود، دارد. در این میان تلاش عده‌ای برای القای ناتوانی در حل مشکلات، از مسائلی است که باید به آن توجه داشت.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد تهران تاکید کرد: دشمنان و جریان هم‌سو با آنان در داخل کشور، در سطحی وسیع‌تر، به دنبال ایجاد دوگانه‌های مختلف که کاربرد سیاسی دارند هستند که از این طریق بتوانند اذهان عمومی را از مسائل اصلی جامعه که اشتغال و تولید و رونق اقتصادی است دور کنند.

وی تصریح کرد: راهبردهای کلان کشور از جمله اقتصاد مقاومتی، برای تحقق نیاز به یک عزم همگانی و اقدام همه‌جانبه دارد؛ مباحث نظری و هم‌فکری در سطوح علمی و تصمیم‌گیری کشور، فرهنگ‌سازی از طریق نهادهای فرهنگی، برنامه‌ریزی و مدیریت اقتصادی و اجرایی از طریق دولت، و همچنین نقش بزرگی که مردم در این زمینه‌ دارند و نکته مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که در این راه، دولت و ملت، رابطه‌ متناظری باهم دارند که لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است و متاسفانه این روحیه حرکت امروز در دولت مشاهده نمی شود.

این فعال دانشجویی افزود: در طی 4 سال گذشته با وجود مطرح بودن مباحث اقتصادی و لزوم توجه و پرداختن به اقتصاد مقاومتی، با توجه به وضعیت کنونی و عملکرد دولت در این زمان،‌ باید دانست که با چنین راهکاری، دولت، خود بزرگ‌ترین مانع در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و خواهد بود و هر دولتی با چنین نگاه‌هایی راه به جایی نخواهد برد.

عسگری گفت: با توجه به انتخابات پیش‌رو و مشخص‌بودن راهبرد اصلی کشور و همچنین لزوم وجود نیروی کارآمد، قطعا پیش‌برنده‌ سکان اجرایی کشور در راستای اهداف موردنظر جمهوری اسلامی ایران، باید مولفه‌ها و شاخص‌های لازم را دارا باشد.


8951655
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است