فرهنگی‌هنری 00:56 - 04 آذر 1393
«با خدا می‌رقصم» و «شهر خاموش» دو فیلم هوشنگ میرزایی که نگاهی امیدوارانه به زندگی دارند در جشنواره سینما «حقیقت» رونمایی می‌شود.

امید و زندگی با بیانی طنز

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، هوشنگ میرزایی با دو فیلم که موضوع آن‌ها امید و زندگی با بیانی طنز است در بخش مسابقه هشتمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد.

این مستندساز در هفتمین جشنواره سینماحقیقت نیز با دو فیلم «تفتان» و «دلتنگی‌های یک شهر» در بخش مسابقه حضور داشت و امسال هم با دو فیلم و دو داستان و موضوع متفاوت در بخش مسابقه این جشنواره حاضر است. او به همراه محمدصادق جعفری تنها فیلمسازانی هستند که با دو فیلم در بخش مسابقه حضور دارند.

فیلم «شهر خاموش» در مدت زمان 17 دقیقه در بخش فیلم‌های کوتاه حضور دارد. «شهر خاموش» با نگاهی طنز و امیدوارکننده به بررسی، تقابل و ستیز بین مرگ و زندگی می‌پردازد.

فیلم مستند شهر خاموش

در این فیلم مرد میانسالی که نگهبان یک غسالخانه و در قبرستانی از یکی از شهرهای غربی ایران است، طبقات یکی از یخچال‌هایی که مرده‌ها در آن نگهداری می‌شوند را تبدیل به یخچال شخصی خود کرده و بی‌اعتنا به مرگ، میوه و آب خنک را از آن طبقه بر می‌دارد در حالیکه پائین همان طبقه، مرده‌ای خفته است! این مرد سراسر وجود و نگاهش عشق و امید به زندگی و بی‌اعتنایی به مرگ است که هر روز آواز و گذر آن را در قبرستان و در کنار خود می‌بیند و می‌شنود. او با عشق و به شیوه سنتی به درو زمین‌های کشاورزی پدر و مادرش می‌پردازد و از آن‌ها نیز پرستاری و مراقبت می‌کند.

داستان فیلم دیگر هوشنگ میرزایی که در بخش مستندهای نیمه بلند هشتمین جشنواره سینماحقیقت و با عنوان «با خدا می‌رقصم» حضور دارد، مربوط به پیرمرد خیاط نابینای کردی است که گرچه نمی‌بیند اما سوزن نخ می‌کند و به خیاطی مشغول است.

این فیلم نیز که فضایی امیدوارانه و طنز دارد به بررسی زندگی پر تلاش این مرد خیاط نابینا با وجود ناتوانی جسمی او و غلبه و تسلطش بر ناتوانی و معلولیت می‌پردازد.

ساخت فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» چندین سال طول کشیده و میرزایی هر بار در این فیلم فصلی از تلاش، پشتکار، ایمان و روحیه پر از امید و طنز این مرد را به تصویر کشیده است.

مستند با خدا می‌رقصم

چند روز قبل، مراسم رونمایی از فیلم‌ مستند «با خدا می‌رقصم» هوشنگ میرزایی با حضور داریوش مودبیان (بازیگر سینما و تئاتر، استاد دانشگاه و مترجم) و همچنین محمود رحمانی (مستندساز) و رضا درستکار (منتقد)، رییس فرهنگسرای نیاوران و اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گفته‌ی میرزایی، در این نمایش رضا درستکار، داریوش مودبیان و محمود رحمانی در تحلیل «با خدا می‌رقصم»، آن را فیلمی در جهت ستایش زندگی، کار و تلاش آبرومندانه و امیدوار‌کننده دانستند که می‌تواند الگوی مناسبی برای بسیاری از جوانان باشد.

میرزایی همچنین به خبرنگار ایسنا گفت: ترجیح دادم که اولین نمایش فیلم‌های «شهر خاموش» و «با خدا می‌رقصم» در جشنواره‌های داخلی باشد. البته «با خدا می‌رقصم» در پی حضورهای موفقیت‌آمیزش در جشنواره‌های داخلی توانسته است به جشنواره‌های بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، فیلم رشد و سینماحقیقت راه پیدا کند.

وی افزود: معتقدم تمامی نمایش‌های «با خدا می‌رقصم» در این جشنواره‌ها، به دلیل طنز و فضای امیدوارکننده فیلم بوده که با استقبال مخاطبان روبرو می‌شود و امیدوارم این اتفاق در جشنواره سینماحقیقت هم رخ بدهد.

مستند با خدا می‌رقصم

مستند شهر خاموش

مستند شهر خاموش

مستند شهر خاموش

انتهای پیام


5263364
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است