استانی 05:30 - 01 مرداد 1393
رئیس کانون مداحان گچساران:
رئیس کانون مداحان گچساران گفت: عدم توجه به برمانه‌ها و مراسم‌ فرهنگی و مذهبی نتایج نامطلوبی در حوزه‌ اجتماعی دارد.

عدم توجه به برنامه‌های مذهبی نتایج نامطلوب اجتماعی دارد

مازیار قشقایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در راستای برگزاری مراسم‌ لیالی قدر در محل گلزار شهدا جلسات متعددی با ریاست فرماندار گچساران و دیگر ادارات و نهادها برگزار شد که در این جلسات برخی ادارات موظف به همکاری با کانون مداحان شدند.

وی افزود: اگر اداره‌ای خدماتی را برای بهتر کردن این مراسمات ارائه کرد این وظیفه‌ای شرعی بوده، اما برخی ادارات نیز با توجیه‌های مختلف از جمله « اجازه ندادن قانون برای هزینه کردن» یا «بروکراسی‌های اداری» از همکاری و کمک به مراسم‌ مذهبی سرباز می‌زنند.

رئیس کانون مداحان گچساران با طرح این پرسش که آیا قانون دست شما را برای برگزاری جشن‌های از جمله جنگ شادی که میلیون‌ها تومان برای آن هزینه می‌شود، نبسته است، ادامه داد: چرا قانون دست شما را برای تهیه بنرهای چند میلیونی نبسته و چرا افرادی از مهمان‌سراهای شما استفاده می‌کنند که ربطی به بیت‌المال ندارند.

قشقایی با طرح نکته‌ای انتقادی مبنی بر اینکه اگر هزینه کردن بیت‌المال برای انجام برنامه‌های فرهنگی حرام است و دولت و دیوان محاسبات ایراد می‌گیرد، پس برای همه برنامه‌ها باید حرام باشد، یادآور شد: در گچساران به جز برنامه‌های دینی، برنامه‌های دیگر ورزشی، هنری و فرهنگی به قالبی که نباید سوق داده می‌شود.

قشقایی یادآور شد: خروجی عدم توجه به برنامه‌های فرهنگی در گچساران به گونه‌ای است که اتفاقاتی در حال روی دادن است که نباید بیفتد.

رئیس کانون مداحان گچساران با بیان اینکه بخش زیادی از برخی معضلات اجتماعی از جمله بدحجابی و مشکلات اجتماعی در نتیجه کوتاهی مسئولان بوده و مسئولان در این زمینه مقصر هستند، اذعان کرد: چرا در شب‌های قدر هیچ نوع بدحجابی مشاهده نشد و این از آثار مهم برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است.

وی با طرح سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا مدیران ما نباید به برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی کمک کنند، گفت: مسئولان باید در خصوص انجام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تلاش کنند و فعالیت بیشتری از خود نشان دهند.

قشقایی ضمن تشکر از کمک و همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در برگزاری مراسم شب‌های قدر، متذکر شد: انتظار من از مدیرعامل این است نگذارند هر کسی بلندگوی وی باشد، نگذارد هر کسی از طرف وی صحبت کند.

این مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) یادآور شد: در بسیاری از مواقع سخنانی به نام مدیرعامل شرکت نفت گچساران از سوی بعضی اطرافیان وی عنوان می‌شود که به آبروی وی لطمه می‌زند.


4302773
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است