استانی 19:52 - 23 مرداد 1397

کنگره گیاه پزشکی ایران در دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کامران راهنما، عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: بیست و سومین کنکره گیاه پزشکی ایران، شهریورماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود.

وی افزود: این کنکره از سال ۴۵ در کشور شروع به کار کرده و هر دو سال یک بار برگزار می شود.

راهنما ادامه داد: محورهای کنگره، گیاه پزشکی گیاهان زراعی، گیاه پزشکی درختان جنگلی، مشکلات گیاه پزشکی دانه های روغنی، مدیریت مصرف آفت کش در اکوسیستم کشاورزی و غیره است.

وی با بیان این که با توجه به توسعه فنی و صنعتی در کشور برای ارائه خدمات بالاتر بخش گیاهی این کنگره اجرا می شود، گفت: کنگره در سال گذشته در دانشکده کشاورزی کرج برگزار و در آن جا مصوب شد تا بیست و سومین دوره آن در دانشگاه گرگان اجرا شود.

راهنما با اشاره به این که در دی ماه نتیجه آن ابلاغ شد، اظهار کرد: این کنگره رئیس، دبیر اجرا و دبیر علمی دارد و اعضای آن مشخص شده اند.

۱۲۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران افزود: تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه هزار و ۲۰۰ عدد بوده که از این تعداد ۸۵۰ مقاله پذیرفته شده است.

راهنما با بیان این که حدود ۵۰ اثر متعلق به استان است، گفت: مهمانان ویژه و خاصی از سراسر کشور در این برنامه حضور دارند و ساعات برگزاری سمینارها هشت الی ۱۳ و ۱۴ الی ۱۸ خواهد بود.

وی از برگزاری کارگاه های مختلف در حاشیه این کنگره خبر داد و تصریح کرد: این کارگاه ها شامل قارچ شناسی، کنترل و کیفیت سموم کشاورزی و غیره است همچنین بازدید از باغات و مزارع استان صورت می گیرد.

راهنما گفت: انجمن بیماری شناسی گیاهی ایران، انجمن حشره شناسی، انجمن ویروس شناسی، انجمن علف هرز و غیره از جمله اسپانسرهای معنوی ما هستند.

وی اظهار کرد: در پایان کنگره قطعنامه ای صادر می شود و در خصوص نتایج گرفته شده توصیه هایی به دستگاه های اجرایی می شود.

راهنما گفت: یکی از آسیب های پیش روی چرخه تولید موادغذایی، استفاده بی رویه سموم است که محققان و اساتید گیاه پزشکی تحقیقات فراوانی در این زمینه انجام داده و به نتایج مثبتی برای جلوگیری از مصرف زیاد آن رسیده اند.

وی بیان کرد: کاربردی شدن تحقیقات و پژوهش ها کلید موثر حل مشکلات کشاورزی و دیگر بخش های مرتبط با گیاه پزشکی است. 


9874048
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است