ورزشی 10:14 - 01 مهر 1397
یک کارشناس فوتسال گفت: تا زمانی که اعضای فعلی در هیات رئیسه فوتسال هستند، فوتسال از اینی که هست ضعیف‌تر خواهد شد.

رعدی: کفاشیان در مدیریتش تجدید نظر کند/ فوتسال با این هیات رییسه پیشرفت نمی‌کند

به گزارش ایسنا، علی رعدی، مدرس بین‌المللی و پیشکسوت فوتسال می‌گوید علی کفاشیان با تجربه گرانقدرش از مدیریت فدراسیون فوتبال به کمیته فوتسال آمده اما نتوانسته تغییرات اساسی ایجاد کند بنابراین باید به فکر تجدید نظر در نحوه مدیریتش باشد. او هم‌چنین هیات رییسه فوتسال را به دلیل منفعت طلبی، ناکارآمد می‌داند. متن گفت‌وگوی ایسنا با علی رعدی را در ادامه می‌خوانید:

- ارزیابی کلی شما از عملکرد علی کفاشیان از سال ۱۳۹۵ تاکنون چیست؟

حضور کفاشیان در این دو سال در فوتسال به خاطر حضورش در ریاست فدراسیون و کمیته فوتسال آسیا تجربه را به این رشته منتقل کرده و طی این مدت حرکت‌های مناسبی شده است. یکی از این حرکت‌ها برگزاری منظم جلسات هیات رییسه دو هفته یک‌بار بود. البته خود هیات رییسه جای انتقاد بسیار زیادی دارد ولی کفاشیان به عنوان رییس کمیته فوتسال با حضور فیزیکی در جمع هیات رییسه باعت سروسامان دادن به آن شده است. هم‌چنین با اضافه کردن ساختمان کمیته فوتسال شخصیتی به لحاظ ظاهری به این رشته داده شده است.



- آیا وضعیت تیم ملی به لحاظ امکانات، بازی تدارکاتی و ... بهبود یافته است؟

وقتی پای صحبت کفاشیان بنشینیم می‌گوید بودجه نیست اما این حرف را اصلا قبول ندارم چون ما چهارده تیم لیگ برتری و هجده تیم دسته یکی و سایر رده‌ها را داریم که برای ورودیه آن‌ها رقم نجومی می‌گیرند. اگر قرار باشد این هزینه‌ها صرف خرید اماکن و ساختمان برای فوتسال شود، فایده ندارد. از هر بازیکن، بالای ۴ میلیون تومان می‌گیرند و هر تیم نیز ۶۰ میلیون تومان می‌دهد. وقتی این ارقام را جمع می‌کنیم می‌بینیم رقم بزرگی می‌شود که می‌توان بخشی از تدارکات تیم ملی را با آن انجام داد. اسپانسرهای زیادی هستند که حاضرند تیم ملی را حمایت کنند. بنابراین مشکل مالی، بهانه خوبی برای نداشتن بازی تدارکاتی نیست. البته بسیاری از کشورها به خاطر جو سیاسی تمایل کمی به بازی با ایران دارند. این موضوع نیز دست و پای کمیته فوتسال را تاحدودی بسته است.



میزان اقبال عمومی به فوتسال و افزایش هوادار در این رشته را چطور می‌بینید؟

اقبال عمومی به هیچ وجه در فوتسال افزایش پیدا نکرده است. فوتسال درحال حاضر عقب‌گرد می‌کند. این رشته مسیر خوبی پیدا کرده بود و به جلو می رفت. متاسفانه فوتسال از شیب مناسب پیشرفتش فاصله گرفته است. تمام این‌ها به مجموعه‌ای برمی‌گردد که برایش تصمیم می‌گیرند. تمام کسانی که در هیات رییسه هستند در فوتسال منافع دارند و هیچ وقت منافعشان را کنار نمی‌گذارند. مطمئن باشید تا زمانی که این اعضا در هیات رییسه هستند و به این شکل نامطلوب برنامه‌ها را بررسی می‌کنند، فوتسال از اینی که هست ضعیف‌تر خواهد شد و با شیب بیش‌تری نزول خواهد کرد. به همین خاطر می‌بینیم که آن‌طور که باید و شاید هواداران در ورزشگاه‌ها نیستند. در تهران اگر یک تیم لیگ برتری هم داشته باشد، تماشاگران کمی دارد و درگیری‌ها نیز زیاد است.



نقاط ضعف و قوت کمیته فوتسال در این ۲ سال؟

هر مجموعه‌ای یک سری نقاط قوت و ضعف دارد. کمیته فوتسال نیز می‌تواند ضعف‌هایی که دارد را بپوشاند و تبدیل به نقطه قوت کند.



نقش کمیته فوتسال را در نابسامانی باشگاه‌ها و ناامیدی و کناره‌گیری آن‌ها چقدر می‌دانید؟

به نظرم نقش کمیته فوتسال در این ماجراها کم بود. باشگاه‌ها می‌توانند در مقطعی رشد کنند و چون از بخش خصوصی هستند به دنبال اهداف خاصی می‌گردند و می‌خواهند در عرض یکی دو سال به این اهداف خاص‌شان برسند. شاید آن‌ها می‌خواهند هزینه کنند تا از زیر بار مالیات خارج شوند و هم‌چنین از این طریق وارد شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و مدیریت سطح بالای ورزش کشور شوند. به عبارتی می‌خواهد از باشگاه‌داری به عنوان پلکانی برای رشد شخصی استفاده کنند. بنابراین کمیته فوتسال نقشی در این نابسامانی‌ها ندارد چون این باشگاه‌ها شخصی هستند و یک روز می‌خواهند باشند و یک روز نه. با این وجود کمیته فوتسال می‌تواند شرایطی را مهیا کند که باشگاه‌ها نتوانند به همین راحتی کنار بروند. چرا نباید تهران، یک تیم در لیگ برتر داشته باشد؟ تاسیسات دریایی کجا رفت؟ تیم‌هایی که پایه‌های اصلی فوتسال بودند کجا رفتند؟ پس کمیته فوتسال باید شرایطی را فراهم کند تا باشگاه‌ها به ماندن ترغیب شوند. اگر بخواهیم به همین صورت پیش برویم، بعد از سال ۲۰۲۰ ژاپن با فاصله زیادی از ما حرکت خواهد کرد. پتانسیل فردی بازیکنان ایرانی بالاست و نتایج را این بازیکنان عوض می‌کنند. پس اگر نسل فعلی تغییر کند، کار سخت‌ خواهد شد.

امیدوارم مسوولان ما انتقادپذیر باشند. یکی از دلایل رشد نکردن ما، این است که مسوولان کمیته فوتسال از انتقاد کردن خوش‌شان نمی‌آید و فقط دوست دارند بله قربان‌گو باشیم؛ این برای فوتسال خوب نیست. امیدوارم دست به دست هم دهیم و کمک کنیم. از کفاشیان خواهش می‌کنم اگر صحبت‌هایم را مطالعه می‌کند در مدیریتش تجدید نظرکند. مربیان مطرح کشورمان بیرون از گود هستند. یک سری از آن‌ها نتوانسته‌اند حق و حقوق خود را از باشگاه‌ها بگیرند و کمیته فوتسال هیچ اقدامی نمی‌کند. باشگاه‌هایی که مدیرعامل‌شان عضو هیات رییسه نیز هستند، بدهی سنگینی به بازیکنان و مربیان دارند. چرا کمیته فوتسال جلوی این‌ها را نگرفته و برخوردی با آن‌ها نمی‌کند؟ این مسائل دلسردی آورده و باعث ایجاد فاصله‌ها می‌شود. امیدوارم دست به دست هم دهیم و اجازه ندهیم فوتسال از بین برود.

انتهای پیام


9915768
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» عملکرد جنگجویانه شاگردان ادین ترزیچ در دورتموند منجر به بازگشت زنبورها به جمع ۴ تیم برتر اروپا و حذف اتلتیکو مادرید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پاری سن ژرمن با استفاده از اخراج زودهنگام آرائوخو با پیروزی پرگل مقابل بارسلونا راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور بین المللی تکواندو ایران برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک به پاریس دعوت شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هانیه رستمیان با ایستادن در رده سوم تپانچه ۲۵ متر مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی در برزیل راهی فینال شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال به دلیل تصادف در بیمارستان بستری شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی کشتی فرنگی با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز با اقتدار عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد هادس ساروی فرنگی کار وزن ۹۷ کیلوگرم با پیروزی مقابل کشتی گیر قزاقستانی به مدال طلای رقابت‌های آسیایی دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم پرسپولیس با این بازی‌هایی که می‌کند، قهرمان لیگ می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: در جلسه روز گذشته با اوسمار پیرامون ادامه همکاری صحبت کردیم و از او برنامه خواستیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رسول گرمسیری در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا مقابل حریف ژاپنی اش شکست خورد و به مدال نقره رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است