بین‌الملل 14:49 - 27 خرداد 1398
همزمان با اینکه دولت رژیم صهیونیستی با نام‌گذاری شهرکی به نام "بلندی‌های ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا)" در جولان اشغالی موافقت کرده صدای گروهی از سیاستمداران اسرائیلی نیز در مخالفت با این گام درآمده است.

نام‌گذاری شهرکی به نام ترامپ در جولان اشغالی صدای اسرائیلی‌ها را هم درآورد

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز (یکشنبه) در مراسمی با حضور دیوید فریدمن، سفیر واشنگتن در تل‌آویو شرکت کرد تا از تابلوی شهرک "بلندی‌های ترامپ" در بلندی‌های جولان اشغالی رونمایی کند.

منتقدان این طرح اشاره می‌کنند، دولت موقت کنونی به رهبری نتانیاهو که موفق به تشکیل دولت جدید پس از انتخابات آوریل نشد صلاحیت لازم برای احداث هر شهرک جدید قبل از برگزاری انتخابات که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود، ندارد.

منتقدان احداث این شهرک اعلام کردند که تصمیم کابینه نتانیاهو الزام آور نیست و قبل از آنکه این اقدام اجرایی شود به پیش شرط‌هایی اساسی نیاز  است.

این انتقادات تنها به حامیان پرونده فلسطین باز نمی‌گردد بلکه شامل اشخاصی که جولان اشغالی را به عنوان بخشی از رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ به رسمیت می‌شناسند، نیز می‌شود.

در همین راستا، تسفی هاوزر، نماینده ائتلاف "آبی سفید" حزب رقیب نتانیاهو که به عنوان وکیل دو سال است تلاش می‌کند تا در سطح جهان حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی به رسمیت شناخته شود، گفت: این تصمیم تاریخی تنها یک سیاست جعلی و غیرالزام آور است چرا که بودجه، طرح و مکانی برای احداث این شهرک در نظر گرفته نشده و آنها تنها بر اسم شهرکی به نام "بلندی‌های ترامپ" اصرار دارند.

در همین راستا، ناداو ایال، خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت: دولت موقت کنونی اختیار احداث شهرک جدید را ندارد و این کار تنها به نصب تابلویی زیبا خلاصه شده است.

پیشتر، رژیم صهیونیستی یک شهرک را در بلندی‌های جولان به نام «بلندی‌های ترامپ» نام‌گذاری کرد تا از رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر این منطقه تقدیر کند.

دونالد ترامپ در آستانه انتخابات پارلمانی دو ماه پیش رژیم صهیونیستی، حاکمیت این رژیم بر جولان را به رسمیت شناخت؛ امری که اسرائیل آن را «یک اقدام تاریخی» نامید اما سوریه آن را نکوهش و اتحادیه اروپا آن را رد کرد.

انتهای پیام


10152032
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گردان‌های القدس، شاخه جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حملات موشکی به اراضی اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال گلوله از این کشور به اوکراین را بهتر از اعزام نیروی آمریکایی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس پاکستان از حمله انتحاری به یک خودروی حامل کارگران ژاپنی در کراچی پاکستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انتخابات پارلمانی هند که به عنوان طولانی‌ترین انتخابات جهان شناخته می‌شود از امروز جمعه آغاز شده و قرار است تا ماه ژوئن ادامه داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است