استانی 10:12 - 02 آبان 1393
مداحی:
گرگان - خبرگزاری مهر: رییس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جز با چشم انداز اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی نمی توانیم به افق 1404 جمهوری اسلامی ایران برسیم.

رسیدن به چشم انداز 1404 تنها با اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی ممکن است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم مداحی شامگاه پنجشنبه در کارگاه علمی و پژوهشی چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 که با حضور مدیران و نخبگان استان در کانون طه شهر گرگان برگزار شد، تصریح کرد: امروز ما در قدرت سیاسی، امنیتی و نظامی رتبه اول منطقه را دارا هستیم ولی در کل شاخص های قدرت در آسیا رتبه 20 را دارا هستیم که باید بتوانیم خود را تا افق 1404 به قدرت اول منطقه در همه مولفه های قدرت برسانیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 75 درصد اقتصاد ما دولتی است و نگاه مثبتی به سرمایه گذاری و کارآفرینی در کشور وجود ندارد که باید این نگاه متحول شود و اگر قرار است در اقتصاد تکانی بخوریم باید ابتدا در تولید رونقی ایجاد کنیم.

دو کشور رقیب ما در منطقه عربستان و ترکیه هستند

مداحی افزود: در حال حاضر دو کشور رقیب ما در منطقه برای کسب رتبه اول کشورهای عربستان و ترکیه هستند که باید بتوانیم با افزایش درآمد سرانه و کاهش نرخ بیکاری و تروم به آن برسیم.

وی در ادامه گغت: در حال حاضر ما 20 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داریم که باید در افق 1404 آن را به 200 میلیارد دلار برسانیم و همچنین سهم سرمایه گذاری ما درGDP اکنون کمتر از یک درصد است که باید به هشت و نیم برسانیم.

مداحی با بیان این که ما 60 سال است در کشور تورم داریم و 50 سال است که نرخ رشد بالای هشت درصد نداشته ایم، گفت: باید با مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی و فرهنگی که در راستای رشد جامعه بشاد به این مهم دست یابیم.

وی افزود: اگر قرار است که به مولفه قدرت دست یابیم باید چشم انداز را جدی بگیریم و آن را افق مسیر کاری خود قرار دهیم و به آن متعد باشیم.

یک شهر پایلوت و نمونه برای اجرایی شدن سند چشم انداز معرفی می شود

رییس کمیسون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه  با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه دو روزه در استان گفت: دبیرخانه مجمع دو کار را برنامه ریزی کرده است که در اولین اقدام تیمی جهت تبیین اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری تاکید بر گفتمان سازی آن داشتند تشکیل شد.

وی افزود: تاکنون در راستای اجرای این مهم به 25 استان کشور سفر کردیم و مخاطب ما در این زمینه استانداران، شورای برنامه ریزی و دانشگاهیان و فعالان اقتصاد یبودند که خروجی آن نیز گفتمان سازی و تدوسین سند توسعه آمایش در استان ها متناسب با اقتصاد مقاومتی است.

مداحی بیان کرد: در بخش دوم یعنی چشم انداز بیشتر شهرداران و اعضای شورای شهر مخاطب ما هستند و خروجی این کار نیز یک گفتمان سازی و دوم انتخاب یک شهر نمونه به عنوان پایلوت است که سند چشم انداز به عنوان الگو در آن اجرایی شود.


5025364
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است