استانی 18:15 - 24 آذر 1397

بیشترین فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای از سرنشینان عقب خودرو هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خضری بعدازظهر  شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۷۲ درصد از سرنشینان عقب خودرو، کمربند نمی بندند و بر این اساس اغلب فوتی‌های ناشی از تصادف از سرنشین‌های عقب خودرو هستند.

وی تلفن همراه را یکی دیگر از عاملین تصادفات ذکر کرد و بیان داشت: استفاده کردن از تلفن همراه حین رانندگی از دیگر دلایل افزایش تلفات جاده‌ای و تصادفات است چراکه ۷۸ درصد از رانندگان از تلفن همراه حین رانندگی استفاده می کنند.

۱۴ درصد فوتیهای برون شهری راکبان موتور سیکلت هستند

 مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بیان داشت: به طور کلی ۸۴ درصد از راکبان موتور سوار و ترک نشین موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند و به همین دلیل ۱۴ درصد متوفیان برون شهری، راکبان موتور سیکلت هستند که علت اصلی مرگ آنها ضربه به سر است.

وی ادامه داد: باید برای رانندگی صحیح در شهر فرهنگ سازی انجام شود و به مردم هشدار داد که اگر در شهر به خوبی رانندگی کنند، می توانند در جاده ها نیز از سرعت و نکات ایمنی رانندگی به خوبی بهره برده و میزان تلفات را کاهش دهند، از این رو قرار است که با تعامل با شهرداری جشنواره ای برای فرهنگ ایمنی در رانندگی و بستن کمربند ایمنی برگزار شود.

خضری با اشاره به اینکه اصفهان بهترین ناوگان عمومی بین جاده ای را دارد، اعلام کرد:  ظرفیت اشغال صندلی های ناوگان عمومی بین جاده ای تقریبا ۱۳ نفر است و باید در این زمینه تبلیغات مناسب و فرهنگ سازی انجام شود.

افزایش هفت درصدی تردد در محورهای مواصلاتی ناشی از افزایش خودروهای شخصی است

وی اضافه کرد: افزایش هفت درصدی تردد ناوگان در محور های مواصلاتی استان ناشی از استفاده بیشتر مردم از خودروهای شخصی است.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان ضمن اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در کاهش تلفات و تصادفات گفت: با افزایش حدود هفت درصدی تردد ناوگان در جاده های مواصلاتی، اصفهان در تراز اول حمل و نقل کالا و رتبه سوم  جابجایی مسافر قرار دارد.

وی ضمن اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در کاهش تلفات و تصادفات گفت: با افزایش حدود هفت درصدی تردد ناوگان در جاده های مواصلاتی، اصفهان در تراز اول حمل و نقل کالا و رتبه سوم در جابجایی مسافر قرار دارد.

خضری اعلام کرد: استان اصفهان دارای ۵۵۰ دستگاه ماشین وتجهیزات راهداری، ۷۵۰ نفر نیروی راهدار و پشتیبان است که ۱۰۰ اکیپ راهداری پوشش طرح زمستانه را به عهده دارند، علاوه بر این ۱۴ میلیون نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل و ۴۸ میلیون تن کالا در سال ۹۶ توسط ناوگان حمل ونقل عمومی جابجا شده است که نشان می دهد اصفهان در تراز اول حمل و نقل کالا و رتبه سوم  جابجایی مسافر قرار دارد.

وی با اشاره به حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۱۰۸ دوربین ثبت تخلفات در شهر اصفهان وجود دارد و  ۵۹ دوربین دیگر در حال نصب است که در بحث نظارتی کمک کننده است.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به اینکه از جمله اقدامات مناسب این اداره کل ایمن سازی جاده های برون شهری بوده است، بیان داشت: در هشت ماه سال ۹۷ حدود ۲۰۰ میلیون تردد در این محور ثبت شده  است.


10000731
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است