استانی 00:05 - 28 آذر 1393
فارس گزارش می‌دهد
دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی بیش از 50 مقاله چاپ شده در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی ارائه کرده که آن را در نمایشگاهی به نمایش گذاشته است.

ارائه 50 مقاله توسط دانشگاه سید جمال‌الدین در مجلات داخلی و خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی یکی از دانشگاه‌های نوپای استان است که با وجود نبود زیرساخت‌های کافی پیشرفت خوبی در زمینه‌های علمی و پژوهشی داشته است.

این دانشگاه در سال 90 با 60 دانشجو در دو رشته بدون هیئت علمی کار خود را آغاز کرد که در کمتر از سه سال تعداد دانشجویان خود را به 950 نفر افزایش داد.

هم‌اکنون در دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی 13 نفر به عنوان هیئت علمی فعالیت دارند و دانشجویان نیز در 10 رشته‌ در مقطع کارشناسی و یک رشته در مقطع کارشناسی‌ ارشد تحصیل می‌کنند.

این دانشگاه رشد 15 برابری را در تعداد دانشجو و رشد 6 برابری را در تعداد رشته‌ها داشته که این نشان از فعالیت چشمگیر در ارتقای سطح آموزشی و علمی است.

تحقیقات و پژوهش‌های علمی در دانشگاه نوپای سیدجمال‌الدین راهی به سوی توسعه و گسترش علوم و فنون مختلف است که این دانشگاه با گام نهادن در این عرصه حرکت بزرگی را آغاز کرده است.

در این دانشگاه 11 انجمن علمی فعالیت‌های پژوهشی مختلفی را به صورت مقالات در همایش‌ها، سمینارها و برنامه‌های مختلف ارائه داده‌اند.

در اقدامی مناسب و تأثیرگذار انجمن‌های علمی کشاورزی، گیاهان دارویی، عمران و نقشه‌برداری با همکاری یکدیگر نمایشگاهی از دستاوردها و زیرساخت‌های پژوهشی را در این دانشگاه به نمایش گذاشتند.

در حاشیه این نمایشگاه معاون آموزشی دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی در گفت‌وگویی با فارس اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه دستاوردها و زیرساخت‌های پژوهشی هیئت علمی، اساتید و دانشجویان ترغیب و تشویق آنان به امر تحقیق و پژوهش بوده است.

حمید بلالی ادامه داد: امیدواریم برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها بتواند در ارتقای سطح علمی و پژوهشی تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه روند توسعه کمی و کیفی مباحث پژوهشی در سطح دانشگاه‌ها قابل قبول است، تصریح کرد: البته هنوز جا برای پیشرفت در پژوهش و تحقیقات علمی وجود دارد.

معاون آموزشی دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی به نوپا بودن دانشگاه ملی سید جمال‌الدین اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه تلاش‌ برای جذب هیئت علمی باید بیشتر شود چراکه اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها تعیین‌کننده دستاوردهای پژوهشی هستند.

وی به بودجه‌های مصوب وزارت علوم در راستای برنامه‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: این بودجه‌ها در قالب برنامه سالانه تصویب و در اختیار دانشگاه‌ها گذاشته می‌شود.

بلالی با بیان اینکه طی دو سال متوالی که دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی تأسیس شده بود، بودجه مصوبی در زمینه پژوهش نداشت، افزود: البته نبود بودجه و اعتبارات ما را از انجام کارهای پژوهشی باز نداشت.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر 100 میلیون تومان برای گرند پژوهشی به هیئت علمی داده شده، گفت: 500 میلیون تومان نیز به منظور تجهیز زیرساخت‌های علمی دانشگاه هزینه شده است.

در گفت‌وگویی با دبیران انجمن‌های علمی کشاورزی، گیاهان دارویی، عمران و نقشه‌کشی پیشنهادات و نظرات آنان در امر پژوهش جویا شدیم.

دبیر انجمن علمی گیاهان دارویی دانشگاه سید جمال‌الدین نیز رشته گیاهان دارویی را یکی از رشته‌های نوپا در این دانشگاه دانست و اظهار کرد: این رشته می‌تواند پیشرفت خوبی در زمینه علمی داشته باشد.

میلاد شرافت با بیان اینکه با وجود نوپایی دانشگاه ملی سیدجمال‌الدین، اما از این رشته استقبال خوب شده، تصریح کرد: به دنبال تغییر باورها در مورد گیاهان دارویی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید این باور در جامعه گنجانده شود که تمام فعالیت‌های امروزی از جمله اسانس دارویی، عطرسازی و اسانس‌سازی همه از گیاهان گرفته شده است.

دبیر انجمن علمی گیاهان دارویی دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با اشاره به اینکه دانشجویان رشته کشاورزی چندین تحقیق را آغاز کردند، افزود: تحقیقات دانشجویان در زمینه کشت هیدروکنیک، آلوئورا، تولید شربت زعفران، گیاه به لیمو است.

وی با بیان اینکه شناسایی گونه‌های گیاهان در حال انقراض دارویی است، افزود: اهلی‌سازی و پرورش این گیاهان در شرایط سخت بومی است.

دبیر انجمن علمی عمران و نقشه‌برداری دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی به اهداف این انجمن اشاره کرد و اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های فوق برنامه اتوکد، سی‌وی‌تی و جی‌پی‌اس، معرفی رشته عمران و نقشه‌کشی در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد به دانشجویان جدیدالورود از جمله این اهداف است.

سلیمان‌بیگی ادامه داد: بازدید از پروژه‌ها و نمایشگاه‌های علمی، نگارش مقالات و کتب مختلف در زمینه رشته عمران و نقشه‌کشی، ترجمه و نگارش مجلات مختلف به صورت گاهنامه، برگزاری کنفرانس علمی از دیگر اهداف انجمن علمی عمران و نقشه‌کشی است.

دبیر انجمن علمی عمران و نقشه‌برداری دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با اشاره به ارائه مقاله زلزله‌سنجی ادامه داد: مقاله زلزله‌شناسی بر روی این مسئله تأکید می‌کند که آیا می‌توان زلزله را پیش‌بینی کرد یا خیر؟.

وی با بیان اینکه این مقاله در یکی از مناطق همدان به صورت عملی بررسی می‌شود، افزود: ابن مقاله پس از بررسی‌های مختلف در همایش ژئوماتیکی که در اسفندماه برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

سلیمان‌بیگی با اشاره به جدید بودن این رشته، افزود: منابعی که در این رشته استفاده می‌شود، به صورت جزوه بوده و ارائه مقالات در آن می‌تواند در ارتقاء سطح علمی کمک کند.

یکی از دانشجویان اقتصاد دانشگاه سیدجمال‌الدین با بیان اینکه رشته‌های علوم انسانی در کشور ایران یکی از رشته‌های ضعیف است، اظهار کرد: این رشته نیاز به حمایت بیشتری برای توسعه و گسترش آن دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید در رشته‌های علوم انسانی تحقیقات بیشتری انجام شود، افزود: ما باید در این زمینه بیش از پیش به امر تحقیقات و پژوهش توجه کنیم.

علی زارعی با بیان اینکه مبنای فکری ما در رشته علوم انسانی با دیگر کشورها متفاوت است، افزود: اگر برای رشد تحقیقات و پژوهش‌ها سرمایه‌گذاری کلانی صورت گیرد، آینده خوبی را در زمینه رشد و توسعه علمی خواهیم داشت.

یکی از دانشجویان دانشگاه سیدجمال‌الدین اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه در رشته شیمی و فن‌آوری با شرکت در بیست و یکمین سمینار شیمی آلی ایران که در اسفند ماه سال گذشته در استان ایلام برگزار شد، توانستند حائز رتبه اول شوند.

سید حسن هاشمی، توکل و تلاش‌های بی‌وقفه برای حضور در این سمینار را موجب موفقیت و کسب رتبه دانشجویان خواند و گفت: امیدواریم تلاش دانشجویان در ارائه این‌گونه مقالات بیش از پیش باشد.

وی از برگزاری سمینار نانو در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های دانشجویان در این سمینار شرکت کنیم.

این دانشجوی رشته شیمی بر حمایت مسئولان برای ارائه مقالات دانشجویان دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی تأکید کرد و گفت: این دانشگاه نوپا است و حمایت مسئولان به این دانشگاه مایه دلگرمی دانشجویان خواهد بود.


5446448
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است