استانی 10:04 - 06 مرداد 1394
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به رشد چند برابری گردشگران خارجی به وی‍ژه اروپایی استان یزد، از خروج اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز از منطقه قرمز گردشگری خبر داد.

خروج یزد از منطقه قرمز گردشگری

"سید مصطفی فاطمی"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، در این باره تصریح کرد: خوشبختانه به تازگی کشور ایران که مدت‌ها از سوی کشورهای اروپایی در منطقه قرمز گردشگری قرار گرفته بود، از این منطقه خارج شده است.

وی افزود: حتی از نگاه برخی کشورها که بسیاری از مناطق گردشگری ایران را در منطقه زرد قرار داده‌ بودند، استان‌های جنوب شرق کشورمان مانند یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، به لحاظ گردشگری جزو مناطق قرمز بودند که خوشبختانه اخیراً این مشکل برطرف شده است که قطعاً این موضوع تاثیر زیادی در حضور گردشگران اروپایی به استان یزد خواهد داشت.

فاطمی یادآور شد: البته استان یزد در سال‌های اخیر با رشد قابل توجه گردشگران خارجی مواجه بوده، به نحوی که آمار گردشگران خارجی استان از 12 هزار و 300 نفر در سال 1391 به 25 هزار نفر در سال 1392 و 65 هزار نفر در سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیشترین گردشگران خارجی استان یزد را به ترتیب فراوانی مربوط به کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، ژاپن، چین، اتریش، کره جنوبی، سویس و آمریکا دانست و گفت: در این آمار و با مقایسه جدول فراوانی گردشگران سال 1392 استان یزد، چین کمترین رشد گردشگر و آمریکا بیشترین رشد را داشته است.

به گفته معاون گردشگری استان، جایگاه کشور چین علی رغم رشد جمعیت گردشگرانش به استان یزد از مکان اول با پنج پله سقوط به جایگاه ششم تنزل کرده و در مقابل کشوری مانند آمریکا با هفت پله صعود از رده هفده‌ام به مکان دهم ارتقاء یافته است.

فاطمی در پایان نیز ترتیب فراوانی گردشگران استان در سال 1392را به ترتیب شامل گردشگران چین، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، لهستان، ترکیه و روسیه اعلام کرد.

انتهای پیام


6821346
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است