استانی 07:35 - 06 آذر 1393
پس از 33 سال چشم‌انتظاری
پس از انجام آزمایشات مختلف ژنتیکی مشخص شد یکی از شهدای گمنامی که در مقبره شهدای گمنام دانشگاه پیام‌نور تهران دفن شده، پیکر شهید عباسعلی مختاری است.

پیکر شهید «عباسعلی مختاری» به آغوش خانواده بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، با گذشت سال‌ها از دوران غرور‌آفرین جنگ تحمیلی هر از گاهی یکی از شهدای گمنام آن دوران شناسایی می‌شود تا به بی‌تابی پدر، مادر و بازماندگانش التیام بخشد.

شهید عباسعلی مختاری، یکی از این شهداست که پس از انجام آزمایش‌های مکرر شناسایی شد و مشخص شد که پیکر پاکش در مقبره شهدای گمنام دانشگاه پیام‌نور تهران دفن شده است.

پس از انجام آزمایشات ژنتیک در سال 1389 از مادر و برادران شهید و پس از اعلام نتایج آزمایشات DNA و تأیید نهادهای مسئول، 14 مهرماه امسال، شهید گمنامی که در سال 1387 در مقبره شهدای گمنام دانشگاه پیام‌نور تهران به خاک سپرده شده بود، شناسایی و شوق دیدار 33 ساله خانواده این شهید بزرگوار پایان یافت.

هر چند مادر بزرگوار این شهید والامقام یک ماه پس انجام آزمایشات به دیدار حق شتافت اما خواهران و برادران شهید عباسعلی مختاری با حضور در مقبره شهدای گمنام دانشگاه پیام‌نور تهران حضور یافته و بر بالین قبر مطهر برادر دلیرشان حاضر شدند.

جمشید مختاری برادر این شهید بزرگوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان در این رابطه، اظهار کرد: شهید عباسعلی مختاری 23 تیرماه 1361 در سن 21 سالگی در عملیات رمضان در منطقه شرق بصره به شهادت رسید.

وی افزود: پیکر مطهر این شهید در تفحص سال 87 پیدا شده بود و به معراج‌الشهدای تهران منتقل شده و در سال 89 در مقبره شهدای گمنام دانشگاه پیام‌نور تهران به خاک سپرده شده بود.

برادر شهید مختاری تصریح کرد: در تاریخ 21 اردیبهشت سال جاری جواب آزمایشات DNA مشخص شده بود اما 14 مهرماه پس از قطعیت یافتن آزمایشات و تأیید بنیاد شهید و ارگان‌های مسئول، خانواده ما طی مراسم باشکوهی با حضور در مقبره شهدای گمنام دانشگاه پیام‌نور تهران پس از 33 سال برادر شهیدمان را در آغوش گرفتیم.

مختاری ادامه داد: به علت وصیت شهید عباسعلی مختاری که در وصیت‌نامه خود نوشته «برادران مسئول دو وصیت دارم، یکی اینکه مرا در محل تولدم دفن کنید، به خاطر یک سری از مسائل جزئی حتما این کار را بکنند. البته اگر جسدم پیدا شد انشاءالله به امید شهادت» پس صحبت و مشورت و کسب مجوز از محضر مراجع عظمای تقلید و دفتر مقام معظم رهبری و اجازه نبش قبر، اول آذرماه پیکر شهید به معراج‌الشهدای تهران منتقل شد و پس از آن به اصفهان آورده شد و طی چند روز آینده پیکر این شهید والا مقام در زادگاه خود روستای کرچگان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.


5281009
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است