گوناگون 11:13 - 06 مرداد 1393
اصلاح طلبان به رغم برخی اظهارنظرهای پراکنده اما اصرار دارند تا بگویند همچنان به شعار غیر‌انسانی «نه غزه نه لبنان» پایبندند.

زیباکلام: «نه غزه، نه لبنان» شعار درستی است

 

به گزارش جام نیوز، روزنامه وطن امروز نوشت: بعد از شیطنت‌های مستمر رسانه‌های وابسته به فتنه 88 در نحوه پوشش وحشی‌گری‌های اسرائیل در غزه، اینبار صادق زیباکلام صراحتا گفت از نگاه او شعار «نه غزه نه لبنان» شعار بسیار درستی بوده است و او همچنان از این شعار دفاع می‌کند.

 

زیباکلام درباره اظهارات برخی اصلاح طلبان برای اعلام برائت دیرهنگام از «نه غزه نه لبنان» گفت: بنده به عنوان یک ایرانی مسلمان نمی‌دانم چرا باید از شعار «نه غزه نه لبنان» اعلام برائت کنم. من فکر می‌کنم هنوز هم برای من اول ایران می‌آید، دوم ایران می‌آید و مهم است و سوم هم ایران می‌آید و آخر هم ایران می‌آید. همچنانکه برای فلسطینیان هم اول فلسطین در اولویت قرار دارد، دوم فلسطین است و سوم هم فلسطین است. برای لبنان هم چنین است. نه! برای بنده یعنی صادق زیباکلام، شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران درست است» و برای من اول ایران می‌آید و مصالح و منافع جمهوری اسلامی ایران می‌آید.

 

وی در پاسخ به این سؤال که «شما اعتقاد دارید اصلاح طلبان نباید اعلام برائت می‌کردند؟» افزود: نه منظورم این نیست. من می‌گویم بر خلاف هجمه ای که اصولگرایان کردند و گفتند شما باید شعار «نه غزه نه لبنان» را پس بگیرید، در گفتن شعار «نه غزه نه لبنان» در روز قدس سال ۸۸، من فکر نمی کنم که اصلاح طلبان خطایی مرتکب شده باشند. ما باید فضایی که در سال ۸۸ وجود داشت را در نظر بگیریم. ما باید این فضا را در نظر بگیریم که در مناقشه سیاسی داخلی که به راه افتاده بود، حزب‌الله لبنان از جناحی که خود را پیروز انتخابات می‌دانست حمایت کرد و معترضان هم این بغض و کینه را به این شیوه نشان دادند که آن شعار را مطرح کردند.

 

این چهره اصلاح طلب در حالی برای شعار «نه غزه نه لبنان» توجیه دخالت حزب‌الله را مطرح کرده که اساساً حزب‌الله لبنان به هیچ وجه در آن برهه دخالتی نداشت و موضوع دخالت حزب‌الله در سرکوب آشوبگران تنها یک دروغ و شانتاژ رسانه‌ای بوده است که بی‌اساس بودن آن نیز در همان ایام آشکار شد.

 

نکته دیگری که درباره توجیه عجیب زیباکلام وجود دارد این است که در منطق شعار «نه غزه نه لبنان» نوعی کمک به رژیم صهیونیستی نیز دیده می‌شود. کما اینکه همین آقای زیباکلام معتقد است رژیم صهیونیستی یک کشور مشروع بین‌المللی است و باید این کشور را به رسمیت شناخت.

 

قاعدتا زمانی که فردی صهیونیست‌های غاصب کودک‌کش را دارای حق مشروعیت حکومتداری می‌داند، نسبت به مقاومت غزه و لبنان نیز واکنش منفی نشان می‌دهد. البته واقعیت‌های موجود درباره مناسبات جریان اصلاحات و منافع صهیونیست‌ها به گونه‌ای است که همزمان با اوج وحشیگری صهیونیست‌ها در غزه، چهره‌های این جریان به فکر ماله‌کشی بر افتضاح خود هستند اما همزمان گویا بدنه جریان درباره هزینه‌های این هنرنمایی فتنه هنوز توجیه نشده‌اند.

29

 


4345857
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است