بین‌الملل 10:05 - 05 آذر 1394
رئیس جمهوری آمریکا پس از دو روز نشست پشت سر هم با تیم امنیت ملی کشورش درباره تهدیدهای تروریستی بالقوه داعش در جشن‌ها و روزهای تعطیل خطاب به مردم آمریکا تاکید کرد: هیچ تهدید خاص و جدی علیه آمریکا وجود ندارد.

اوباما: هیچ اطلاعات موثقی درباره حمله تروریستی علیه آمریکا نداریم

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت: در حال حاضر ما هیچ اطلاعات خاص و موثقی که نشان دهد تهدیدی علیه سرزمینمان وجود دارد در دست نداریم.

اوباما این اظهارات را با حضور جه جانسون، وزیر امنیت کشور، جیمز کومی، رئیس اف بی آی و لورتا لینچ، دادستان کل آمریکا مطرح کرد.

وی گفت: برای به روز رسانی منظم وضعیت امنیتی‌مان پس از حملات تروریستی در پاریس و با وجود پیش رو بودن فصل تعطیلات با مشاوران امنیت ملی هم دیدار کردم. کاملا قابل درک است که مردم نگران وقوع رویدادهایی مشابه حملات تروریستی پاریس باشند. تماشای رویدادها در پاریس احساس نزدیک‌تر شدن تهدید به کشورمان را افزایش می‌دهد در نتیجه از آنجایی که ما جشن شکرگزاری را پیش رو داریم می‌خواهم مردم آمریکا بدانند که ما هر اقدامی برای حفظ امنیت سرزمینمان را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره مختصر به استراتژی آمریکا در خصوص تعقیب تروریست‌های داعش در هر کجایی که پنهان شده‌اند، متعهد انتشار جزئیات بیشتر درباره برنامه‌اش در هفته‌های آتی شد.

وی افزود: آمریکا و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش متشکل از بیش از 65 کشور بیشتر از 8000 حمله هوایی به مواضع داعش در سوریه و عراق انجام داده و در تلاشند تا منابع مالی این گروه تروریستی را قطع کنند.

اوباما ادامه داد: ما به تمامی تلاش‌هایمان ادامه می‌دهیم تا از هرگونه حمله در داخل و خارج از کشور و همچنین از ورود تروریست‌های خارجی به آمریکا و دیگر کشورها جلوگیری کنیم. آمریکا از زمان حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی روند امنیت داخلی‌اش را ارتقا بخشیده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: اوباما روز سه شنبه با شورای امنیت ملی آمریکا دیدار کرده و در آنجا مطلع شد که در حال حاضر هیچ تهدید ویژه و موثقی از سوی داعش سرزمینمان را تهدید نمی‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اوباما و مشاوران امنیت ملی‌اش درباره راه‌هایی که می‌توانند امنیت موجود و همکاری اطلاعاتی با ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را ارتقاء بخشند، مذاکره کردند.

اوباما همچنین تاکید کرده که نابودی داعش مستلزم ادامه همکاری‌ها و همکاری در بین طیف وسیعی از شرکای جهانی است. این اطلاعیه اوباما دو روز پس از آن منتشر شد که وزارت امور خارجه آمریکا هشدار جهانی مسافرت را در خصوص احتمال حمله تروریستی داعش، القاعده، بوکوحرام و افراد ناشناسی که تحت حمایت این گروه‌ها قرار دارند صادر کرد.

این در حالی است که شورای امنیت ملی آمریکا در جریان دیدار با اوباما تاکید کرد، هم‌اکنون هیچ تهدیدی جدی از سوی گروه تروریستی داعش خاک آمریکا را در معرض خطر قرار نمی‌دهد. رئیس‌جمهوری آمریکا با اعضای شورای امنیت ملی خود درباره اقدامات علیه داعش گفت‌وگو کرد.

باراک اوباما در نشست شورای امنیت ملی این کشور حضور یافت و با دیگر اعضای این شورا در مورد پاسخ به حملات اخیر گروه تروریستی داعش رایزنی کرد.

وی خطاب به اعضای این شورا گفت که اقدامات فعلی علیه داعش باید تشدید شود. پس از دیدار مذکور کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای گفت: اوباما در این جلسه در جریان جدیدترین تحولات مربوط به اقدامات داعش و اینکه در حال حاضر هیچ تهدید معتبری علیه آمریکا از سوی داعش وجود ندارد، قرار گرفت.

از زمان حملات تروریستی پاریس، در آمریکا نیز تدابیر شدید امنیتی برقرار شده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: اوباما از آژانس‌های امنیت ملی خواسته تا همکاری نزدیکی با شرکای آمریکا داشته باشند و همکاری نظامی در کمپین ضد داعش را افزایش دهند، شبکه‌های جذب شبه‌نظامی خارجی را مختل کنند، مانع از توسعه داعش در عراق و سوریه شوند و اجازه ندهند داعش در کشورهای خارجی توطئه‌ای را اجرا کند.

کاخ سفید تاکید کرد: اوباما همچنین بر تلاش‌ها برای نابودی داعش و اینکه این مساله نیازمند مشارکت طیف گسترده‌ای از شرکای جهانی است، تاکید کرد و گفت که آمریکا همچنان به رهبری تلاش‌های مشترک در ائتلاف ضد داعش ادامه می‌دهد.

انتهای پیام


7431225
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (شنبه) در استانبول با رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه چین در واکنش به رای منفی آمریکا در جلسه شورای امنیت، مجددا خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور شب گذشته ۵۰ پهپاد اوکراینی را منهدم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صندوق بین المللی پول اعلام کرد که اعضای اوپک پلاس از ابتلای ماه جولای تولید نفت را افزایش خواهند داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در فلسطین، وضعیت نوار غزه را یک «جهنم انسانی» توصیف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پاکستان اقدام تازه آمریکا برای تحریم چند شرکت خارجی به دلیل همکاری با اسلام‌آباد در حوزه برنامه‌های موشکی را خودسرانه و سیاسی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را خطرناک‌ترین درگیری بزای روزنامه نگاران در ۳۲ سال اخیر می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بسیج مردمی عراق می‌گوید انفجار پایگاه نظامی کالسو در اثر حمله رخ داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل جان مرشایمر می‌گوید که اسرائیل فکر می‌کرد ایران حمله به سفارت تهران در دمشق را تلافی نمی‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است