بین‌الملل 13:59 - 25 بهمن 1394
در هفته های اخیر، شایعاتی مبنی بر هماهنگی میان شرکت‌های تولید کننده نفت عضو و غیر عضو اوپک برای کاهش تولید نفت به گوش رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر»؛ خبرنگار وال استریت ژورنال که مسائل مرتبط با اوپک را پوشش می‌دهد، پنجشنبه هفته گذشته با ارسال یک توییت به نقل از وزیر انرژی امارات اعلام کرد اوپک در حال حاضر آماده مشارکت در کاهش تولیدنفت است؛ اما بهای کنونی نفت، در حال حاضر تولید کنندگان نفتی غیر اوپک را مجبور به کاهش ظرفیت تولید نفت کرده است.


اما پادشاه عربستان ممکن است هنوز اماده پذیرش این موضوع نباشد. ژان میشل سالیبا، اقتصاددان بانک مریل لینچ آمریکا، در یادداشت اخیر خود خطاب به مشتریان گفت: "به نظر ما گفت و گوهای احتمالی پیش رو پیرامون کاهش تولید نفت خام از سوی شرکت های تولید کننده نفتی عضو و غیر عضو اوپک احتمالاً موفقیت آمیز نخواهد بود. به نظر می رسد که عربستان سعودی در این حین سیاست های مالی و انرژی خود را در صورت نیاز همان گونه که از سوی شرکت ملی نفت عربستان سعودی (سعودی آرامکو) و بخش های مربوطه القا شده، به کاهش طولانی مدت بهای نفت معطوف کند."


همانگونه که هفته نامه اکونومیست پیشتر گزارش داد، شرکت نفتی متعلق به حکومت پادشاهی عربستان، سعودی آرامکو، که بزرگترین تولید کننده نفت جهان نیز هست، پتانسیل این را دارد که سهامی عام شود. محمد بن سلمان، ولیعهد و رهبر آینده عربستان تاکید کرد پادشاه این کشور برای واگزاری آرامکو در چند ماه آینده تصمیم گیری خواهد کرد.


همچنین سالیبا خاطرنشان کرد: اگر نفت عربستان سهامی عام شود،یک اتفاق برجسته در جهان خواهد بود. وی ادامه داد: ما باور داریم که این اتفاق در صنعت نفت عربستان، آرامکو، می تواند منجر به کاهش عواقب ناشی از افزایش بدهی های ناپایدار و حفظ افت سرمایه مبادلات بین المللی شود.


طبق نظر وی، این اتفاق می تواند اصلاح اعتبارنامه های اقتصادی اخیر حکومت عربستان و آمادگی های مالی آن برای کاهش طولانی مدت قیمت نفت را تثبیت کند. 


سالیبا همچنین تاکید دارد گمانه زنی ها درباره ی قیمت محافظه کارانه نفت در بودجه سال 2016 عربستان بیانگر این است که پادشاه این کشور مایل نیست تسلیم سیاست های انرژی کشورش شود؛ در حالی که اصلاحاتی در بخش مالی در حال انجام است.


همچنین به گفته وی، این گونه نیست که عربستان سعودی مجبور به کاهش تولید در کوتاه مدت یا میان مدت باشد.


او اظهار داشت: ما پیش بینی کردیم در کوتاه مدت، یک کاهش تولید یک جانبه از سوی عربستان سعودی می تواند برای این کشور منافع ناچیزی داشته باشد. کاهش تولید یک جانبه و یا نکاستن از تولید برای عربستان دارای اهمیت چندانی نیست. بخشی به این دلیل که دیگر تولید کنندگان نفت خود یکه تازی و سهم بازار عربستان را از آن خود خواهند کرد.  




انتهای پیام/

7683362
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است