استانی 17:03 - 01 اردیبهشت 1396
امام جمعه ارومیه:
امام جمعه ارومیه گفت: مردم ایران در مقابل تهدیدات دشمن ضعف نشان ندهند.

هدف دشمن، کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات است

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام «سیدمهدی قریشی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با ارتشیان افزود: از شاخصه‌های مردم ایران ایستادگی در مقابل دشمنان بوده و نباید در مقابل شرارت‌های آن‌ها از خود ضعف نشان دهند.

وی با بیان این‌که دشمنان ایران برای تحمیل خواسته‌های خود و برای گشودن درهای تجاوز به خاک کشور، در همه دوران اقدام به تهدید کردند، تصریح کرد: همه مردم ایران، به خصوص مسئولان و مدیران نظام اسلامی نباید ذره‌ای از این تهدیدات ترسیده و عقب‌نشینی کنند.

قریشی ادامه داد: در صورتی که مسئولی از تهدیدات دشمن بترسد این کاملاً شخصی بوده و نباید به مردم نسبت بدهد و طوری ابراز کند که مردم ایران از دشمن ترسیده‌اند.

وی با اشاره به این‌که تهدید و تشر از ویژگی‌های شیطان است، خاطرنشان کرد: چنانچه مردم به حمایت الهی ایمان داشته باشند نباید از تهدیدات دشمن خوفی به دل برسانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی به حمله موشکی اخیر آمریکا به سوریه اشاره کرد و افزود: حمله آمریکا به سوریه برای نشان دادن ضربه شتم به ایران بوده تا باعث ایجاد ترس در دل مردم شود، اما با درایت و رهبری کاردان مقام معظم رهبری، کوچکترین لرزه‌ای در دل مردم ایجاد نمی‌شود.

قریشی با اشاره به نزدیکی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا گفت: انتخابات مسأله بسیار مهمی است و دشمنان بدنبال ایجاد خلل در برگزاری گسترده انتخابات در کشور هستند.

وی با بیان این‌که دشمنان با آمادگی کامل و بکارگیری همه توان و امکانات خود، درصدد تخریب انتخابت در ایران هستند، تصریح کرد: ملت ایران باید هوشیار باشند و بدانند که هدف آمریکا و دشمنان اروپایی ایران، ضرر رساندن به ما است.

امام جمعه ارومیه با یادآوری این مطلب که تاکنون هیچ کشور آمریکایی و اروپایی برای ایران از سر دلسوزی کاری نکرده است، گفت: در طول تاریخ و با سپری شدن 37 سال از انقلاب دشمنان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم درصدد تخریب و ضرر رساندن به ایران بوده‌اند.

وی با اشاره به تبلیغات و تولید برنامه‌های مخرب دشمن در سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای برای انتخابات ایران تصریح کرد: با وجود اعلام صریح دشمنان نظام، مبنی بر دشمنی قاطع با ایران نباید در مقابل به تبلیغات ماهواره‌ها و سایت‌های آن‌ها توجه کنیم، چون آن‌ها فقط به‌دنبال منفعت خود هستند.  

قریشی با بیان این‌که تأثیرپذیری از تبلیغات منفی ماهواره درباره ایران و مسئولان آن، ساده‌اندیشی است، افزود: دشمنان برای شکست ملت خود را در قالب دوست و دلسوز نمایان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: هدف دشمن، سالم و درست برگزار نشدن انتخابات و حضور کم‌رنگ مردم است.

وی با اشاره به اعلام تائید صلاحیت برخی کاندیداها تصریح کرد: در صورتی که کاندیدایی از شورای نگهبان تائید صلاحیت نشد، نشان از بی‌کفایتی او در سایر زمینه‌های خدمت نیست و نباید ناراحت شود و در رده‌های دیگر خدمت‌رسانی به مردم فعالیت کند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: امید است مردم در انتخابات پیش رو با حضور گسترده خود افراد صالح و متدینی را برای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزینند.

وی با اشاره به نزدیکی مبعث پیامبر اسلام (27 رجب) و ضمن تبریک این ایام گفت: هدف از رسالت انبیاء هدایت بشر بوده تا مردم تعلیم و تزکیه کند و از ضلالت و گمراهی نجات دهند.

قریشی با اشاره به اوصاف پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تصریح کرد: حضرت محمد(ص) بهترین و کاملترین اسوه راستین بشریت بوده و نسبت به مردم بسیار دلسوز و رئوف بودند.

وی با بیان این‌که در مقابل پیامبر اکرم بر ما مسلمین نیز وظایفی است، گفت: تسلیم آگاهانه،عاشقانه و متواضعانه در برابر پیامبر، احترام به مقام ایشان، یاری و دفاع از پیامبر، تقلید و تمسک از پیامبر در حل مشکلات خود و صلوات بر محمد و آل او بخشی از وظایف مسلمانان در مقابل پیامبر اسلام در قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت رعایت انصاف در خانواده و در جامعه گفت: انصاف از زیباترین خصلت‌های انسانی است و  بر همه اعضای خانواده وظیفه است از در انصاف با یکدیگر رفتار کنند.

قریشی با اشاره به این‌که طبق روایتی از پیامبر اکرم سه چیز سرور اعمال است، یادآور شد: انصاف، مساوات و ذکر خداوند است که هرکس این سه مسأله را رعایت کند جلوه ایمانش ظهور و جلوه بیشتری دارد.    

انتهای پیام


9028541
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است