علمی فناوری 07:59 - 18 خرداد 1399
دبیرشورای آموزش تخصصی وزارت بهداشت خبرداد
دبیرشورای آموزش تخصصی وزارت بهداشت، از استانداردسازی آموزش مجازی و اجرای طرح توانمندسازی اعضای هیئت علمی در دانشکده دندانپزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد که با تشکیل کارگروه هایی از اساتید علاقمند برای استفاده از تجربیات آنان در تدوین شیوه نامه آموزش مجازی انجام می‌شود.

استفاده از تجارب اساتید برای استانداردسازی آموزش مجازی

به گزارش ایسنا، دکتر بهزاد هوشمند در جلسه شورای آموزشی دانشکده دندانپزشکی، با اشاره به جایگاه ممتاز دانشکده دندانپزشکی شهیدبهشتی، تقویت این نقطه قوت را لازم دانست و گفت: وجود زیرساخت های مناسب و قرارداد دبیرخانه شورای آموزش وزارت بهداشت با دانشگاه علوم پزشکی مجازی، شرایط را برای تحقق این هدف مهیا ساخته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از استانداردسازی آموزش مجازی و اجرای طرح توانمندسازی اعضای هیئت علمی در دانشکده دندانپزشکی خبر داد و خاطرنشان کرد که با تشکیل کارگروه هایی از اساتید علاقمند برای استفاده از تجربیات آنان در تدوین شیوه نامه آموزش مجازی انجام می شود.

دبیرشورای آموزش تخصصی وزارت بهداشت و مدیر گروه آموزشی پریودانتیکس دانشکده دندانپزشکی درخاتمه از زحمات اساتید و اعضای هیئت علمی دانشکده در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ تقدیر کرد.

دکترمحسن دالبند رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این نشست گفت: تربیت و آموزش نیروی انسانی مومن، متعهد و علمی ماهر رسالت این دانشکده است اما در شرایط فعلی فراگیران باید شیوه کنار آمدن با شرایط خاص وبحرانی نظیر اپیدمی کرونا را با رعایت تمام اصول و پروتکل های بهداشتی فرا بگیرند.

وی ضمن تبیین اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری و کنترل کرونا از جمله PPEفرد، تهویه هوا، رعایت وکنترل بهداشت خاطرنشان کرد: فعالیت های آموزشی دانشکده به صورت تدریجی، با تعداد محدود نیروی انسانی(دانشجو، بیمارو سایر نیروهای انسانی) و توأم با اصول منطقی شروع می شود.

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در پایان ضمن تقدیر از زحمات اساتید، اعضای هیئت علمی و دستیاران تخصصی در خدمت رسانی به بیماران و ارایه درمان های اورژانسی دندانپزشکی در اپیدمی کرونا خاطرنشان کرد که با تمام نیرو و امکانات در راستای رفع مشکلات و پیشبرد اهداف آموزشی ودرمانی دانشکده تلاش خواهد کرد.

 در ادامه جلسه دکتر شاهین کسرایی معاون آموزشی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درخصوص دستورالعمل های ستاد ملی کرونا درخصوص ادامه فعالیت مراکز دانشگاهی،  ظرفیت خوابگاه های دانشجویی توضیحاتی بیان کرد.

به گفته دکتر کسرایی، برنامه آموزش کلینیکی دانشجویان به صورت منعطف ومتغیر و مرحله به مرحله تنظیم شده است. قبل از ورود دانشجویان دندانپزشکی ترم ۱۲ به بخشها با همکاری معاونت درمان جلسه توجیهی آموزش حفاظت فردی – اجتماعی برای دانشجویان برگزار می شود و سپس دانشجویان وارد دانشکده وبخشها می شوند. غربالگری بیماران، دانشجوبان، اساتید و دیگر اعضای دانشکده از نظر بیماری انجام می شود و درصورت مناسب بودن وضعیت، بخشها به فعالیت درمانی و برنامه های آموزشی خود ادامه می دهند و در غیر این صورت برنامه های آموزشی دانشجویان تغییر می یابد.

دکتر کسرایی تاکید کرد: گروه های آموزشی در این شرایط باید ضمن آموزش پروتکل های بهداشتی، رعایت و پیشگیری، اصول بهداشتی و برنامه های عملی به گونه ای برنامه ریزی کنند که احساس نگرانی و استرس فراگیران و خانواده هایشان نسبت به بیماری به حداقل برسد تا دانشجویان بتوانند با آرامش خاطر به آموزش و کار عملی ادامه دهند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این نشست در خصوص مسایل جاری آموزش از جمله برنامه ریزی بخش ها برای بازگشایی، مسائل مرتبط با دانشجویان، آموزش مجازی دروس و مسائل مرتبط با آموزش دستیاران تخصصی بحث و بررسی صورت گرفت.

انتهای پیام


10563132
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است