استانی 12:52 - 08 اسفند 1395
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی:
بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ۱۶۵ غرفه فروش صنایع دستی در ایام نوروز ۹۶ در استان راه اندازی می شود.

۱۶۵ غرفه فروش صنایع دستی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رمضانی پیش از ظهر یکشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار داشت: امسال از سوی سازمان میراث فرهنگی نوروز ۹۶ به عنوان «نوروز ۹۶، خدمات متفاوت» نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: در همین راستا تلاش می شود تا در نوروز امسال شرایط و خدمات بسیار متفاوتی برای گردشگران و مسافران مهیا کنیم.

راه اندازی نخستین موزه عروسک کشور در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از راه اندازی نخستین موزه عروسک کشور در استان خبر داد و گفت: این موزه در باغ جهانی اکبریه در نروز امسال راه اندازی می شود.

رمضانی اضافه کرد: در حال حاضر عروسک سنتی خراسان جنوبی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و مراحل ثبت آن در فهرست آثار جهانی نیز در دست اقدام است.

وی همچنین بخ بازسازی و مرمت ارگ کلاه فرنگی بیرجند اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این کار تا پایان اسفند ماه به پایان رسیده و این اثر تاریخی در ایام نوروز به روی گردشگران بازگشایی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز امسال تلاش می شود که بازارچه های فروش صنایع دستی استان با رونق بیشتری برگزار شود، عنوان داشت: در تعطیلات نوروز سال گذشته تنها در شهر طبس بالغ بر ۴۷۰ میلیون تومان فروش صنایع دستی داشتیم.

رمضانی ادامه داد: در همین راستا امسال بازارچه های صنایع دستی در شهرهای طبس، بشرویه، قاین، فردوس و بیرجند با رونق بیشتری برگزار خواهد شد.

وی از راه اندازی ۱۶۵ غرفه بازارچه صنایع دستی در استان طی این ایام خبر داد و گفت: همچنین در این ایام ۱۰ سیاه چادر در مبادی ورودی شهرها و مکان های پرتردد استان راه اندازی می شود.

راه اندازی ۱۰ اقامتگاه بومگردی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی ۱۰ واحد اقامتگاه بومگردی در استان، بیان داشت: تعداد این واحدها در سال گذشته بسیار اندک بود اما امسال در هر شهرستان حداقل یک واحد بومگردی راه اندازی شده که تاثیر بسزایی برای اسکان مسافران خواهد داشت.

رمضانی اضافه کرد: علاوه بر این ها در بخش نظارت برفضاهای گردشگری تیم های نظارتی با همکاری سازمان صنعت و معدن و اداره کل تعزیرات حکومتی استان فعال شده  تا در این ایام خدمات مناسبی به گردشگران ارائه شود.

وی بر لزوم ایجاد استراحتگاه های موقت و سامان دهی آن در شهرها تاکید کرد و گفت: نیاز است که در جاده های پر تردد مکان هایی برای استراحت بین راهی مسافران دیده شود چراکه تجربه نشان داده این امر در کاهش تصادفات نقش بسزایی داشته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی از عدم آنتن دهی فرکانس رادیویی در جاده های اصلی استان انتقاد کرد و افزود: صدا و سیما باید تمهیداتی در این زمینه داشته باشد چراکه این امر برای معرفی جاذبه های گردشگری استان مورد نیاز است.

 نظافت و پاکسازی مبادی ورودی شهرها، پارک ها و معابر، تهیه لیست کشیک دستگاه های خدمات رسان، سامان دهی حمل و نقل درون شهری و برون شهری، تامین مایحتاج و سوخت مورد نیاز مردم در ایام نوروز و آمادگی تمامی دستگاه های امداد و نجات از دیگر خواسته های وی از دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان بود.


8858844
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است