وبگردی 15:50 - 30 فروردین 1394
یک مطالعه نشان می دهد جاکارتا پایتخت ۲۳ میلیون نفری اندونزی در بین شهرهای جهان از بدترین ترافیک برخوردار است.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛یک مطالعه جهانی بر روی ترافیک 78 شهر بزرگ جهان، نشان می دهد جاکارتا شاهد بیشترین ترافیک در بین این تعداد شهر در جهان است و "ˈسورابایا" دومین شهر بزرگ اندونزی که اخیرا شاهد فاجعه هوایی و سقوط پرواز 8501 بود نیز در رتبه چهارم پرترافیک ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.
این فهرست با توجه به سامانه موقعیت یاب جهانی " ˈجی. پی. اس"ˈ و براساس حرکت و توقف خودروهایی که به این سیستم مجهز هستند انجام شده است. این مطالعه کشورهایی مانند ویتنام، هند و برخی کشورهای دیگر را شامل نشده است. بر این اساس رانندگان در جاکارتا پرترافیک ترین شهر جهان سالانه به طور متوسط 33 هزار و 240 توقف و حرکت دارند.
 
سامانه موقعیت یاب جهانی متوسط توقف و حرکت رانندگان استانبول ترکیه را 32 هزار و 520 مورد ثبت کرده و این شهر در رتبه دوم شهرهای پرترافیک جهان قرار گرفته است. مکزیکوسیستی نیز با ثبت متوسط 30 هزار و 840 توقف و حرکت برای یک راننده در رتبه سوم قرار دارد. این در حالی است که در"ˈرتردام" هلند تنها شش هزار و 360 توقف و حرکت برای هر راننده در سال ثبت شده است.  
 

جاکارتا، اندونزی؛ 33240 توقف و حرکت
جاکارتا، اندونزی؛ 33240 توقف و حرکت
استانبول، ترکیه؛ 32520 توقف و حرکت
استانبول، ترکیه؛ 32520 توقف و حرکت
مکزیکو سیتی، مکزیک؛ 30840 توقف و حرکت
مکزیکو سیتی، مکزیک؛ 30840 توقف و حرکت
سورابایا، اندونزی؛ 29880 توقف و حرکت
سورابایا، اندونزی؛ 29880 توقف و حرکت
پترزبورگ، روسیه؛ 29040 توقف و حرکت
پترزبورگ، روسیه؛ 29040 توقف و حرکت
مسکو، روسیه؛ 28680 توقف و حرکت
مسکو، روسیه؛ 28680 توقف و حرکت
رم، ایتالیا؛ 28680 توقف و حرکت
رم، ایتالیا؛ 28680 توقف و حرکت
بانکوک، تایلند؛ 27480 توقف و حرکت
بانکوک، تایلند؛ 27480 توقف و حرکت
گوادالاجارا، مکزیک؛ 24840 توقف و حرکت
گوادالاجارا، مکزیک؛ 24840 توقف و حرکت
بوینس آیرس، آرژانتین؛ 23760 توقف و حرکت
بوینس آیرس، آرژانتین؛ 23760 توقف و حرکت


 انتهای خبر







6224971
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وسط ویرانی و جنایات به جا مانده از ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بیمارستان شفا جمله‌ای روی یکی از دیوار‌های بیمارستان، نور شد: «ای فاطمه! برای رسیدن به سعادت آخرت، در مقابل تلخی‌های دنیا صبوری کن».
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کودکان به رفتار و کردار بزرگترها و حوادث تلخ و شیرین زندگی خیلی حساس هستند و با هر اخم و خنده‌ای دچار نوسانات روحی و روانی می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دوستی بر اساس اعتماد بنا شده است، اما گاهی اوقات ممکن است این احساس آزاردهنده به شما دست دهد که وقتی شما در کنارش نیستید، پشت سر شما حرف بزند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس امنیت سایبری، دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف گوشی از منابع غیرمجاز را یکی از دلایل اصلی آلودگی گوشی‌های کاربران ایرانی به انواع بدافزار دانست.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی فراجا جزئیاتی تکان‌دهنده از شبکه‌های فساد و فحشای منهدم شده از سوی پلیس در ماه‌های اخیر را تشریح کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مو از انتهای فولیکول شروع به رشد می‌کند، در نتیجه اگر می‌خواهید مو‌هایی سالم و زیبا داشته باشید باید مراقب فولیکول‌های مو باشید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی ازموضوعات‌ مهمی که روند به بن‌بست رسیدن راهبردی رژیم اشغالگر صهیونیستی را تقویت کرد، انجام عملیات وعده صادق ازسوی جمهوری اسلامی ایران بود. بن بست صهیونیست‌ها آنچنان برایشان سخت آمده است که اقدام به دستاوردسازی‌های خیالی برای خود کرده‌ان...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» انقلاب شکوهمند اسلامی از زمان پیروزی توانسته است سیلی های آبدار زیادی بر ابهت پوشالی ابر جنایتکاری به نام آمریکا بنوازد؛ روزی در تسخیر لانه جاسوسی، روزی در عملیات پنجه عقاب، روزی در چشم شیر، روزی هم با بارش موشکی بر فراز گنبد پوشالی آمریکای...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» از آن‌جا که تعیین سرنوشت اکثر منتخبان تهران در مجلس آینده به دور دوم گره خورده، این‌بار به احتمال زیاد دور دوم متفاوتی را تجربه خواهیم کرد. در این راستا احزاب و تشکل‌ها تکاپوی محسوسی برای تصاحب کرسی‌های باقیمانده بهارستان دارند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کتمان حقیقت، تنها راهکار صهیونیست‌ها درمقابل موفقیت حمله پهپادی و موشکی ایران است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است