استانی 19:24 - 06 بهمن 1393
در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز
در هشتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار این شهر لایحه بودجه پیشنهادی را تقدیم هیئت رئیسه شورا کرد.

لایحه پیشنهادی بودجه 94 تقدیم شورا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شهردار شیراز عصر امروز در روند تقدیم لایحه پیشنهادی بودجه اظهار داشت: این بودجه در 72 جلسه و 2 هزار و 595 نفر ساعت بررسی تدوین شده است

وی با بیان اینکه بودجه صورت مالی پیش‌بینی درآمدها و هزینه‌های مالی یک سال است افزود: پیش‌بینی بودجه باید معقول باشد و متغیرهای موثر و روندها و تغییرات آنها را بررسی و به صورت منطقی و با نگاه بلند‌مدت مبتنی بر تحلیل هزینه فایده و توجه به توسعه پایدار را مد نظر قرار دهد.

مدیر شهری شیراز ادامه داد: در بحث بودجه درآمدها بر هزینه‌ها مقدم هستند و بودجه باید بر اساس درآمدها با توجه به نیازها و اولویت‌ها و همچنین روند هزینه‌کردها تدوین شود.

وی اضافه کرد: بودجه 94 تغییراتی دارد که یکی کاهش بیش از 50 درصدی قیمت نفت و تاثیر آن در بودجه دولت و افزایش بیمه ساختمانی و تاثیر آن بر روند صدور پروانه است.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: نامشخص بودن توافقات هسته‌ای و کاهش تقاضای موثر مسکن بر بودجه 94 تاثیرگذار است.

پاک فطرت تصریح کرد: راهبردهای کلان تهیه و تنظیم بودجه درآمدی 94، مبتنی بر شناخت متغیرهای کلان، لایحه خروج از رکود، ظرفیت و قابلیت مناطق در هر یک از کدهای درآمدی بوده و تنظیم این بودجه درآمدی در راستای حفظ قدرت خرید سال گذشته با توجه به ادامه تورم در سال 94 صورت گرفته است.

وی بیان کرد: راهبردهای بودجه در بخش هزینه‌های جاری شامل اجرای سیاستهای مقاومتی در بخش هزینه‌های جاری از طریق حذف هزینه‌های غیر‌ضرور، تعادل بین هزینه‌های درآمدی و مصرفی از طریق تشکیل کمیته تخصیص، استقرار مدیریت هزینه با رعایت اصل صرفه‌جویی، پیاده‌سازی نظام جامع مالی شهرداری‌ها و بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد، افزایش بهره‌وری در شهرداری‌ها، توجه به آموزش مهارت‌های کارکنان و ارتقای سطح علمی آنان و استقرار فناوری اطلاعات بوده است.

به گفته وی، راهبردهایی که برای بودجه عمرانی در دستور کار قرار گرفته شامل توجه به اسناد بالادستی اعم از اسناد پنج ساله، طرح‌های توسعه شهری و بازنگری طرح تفصیلی، اهتمام بر عدالت‌محوری و توزیع متوازن طرح‌ها در سطح شهر، محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق کمتر برخوردار، توجه ویژه به ابعاد رفاهی، گردشگری، توجه به درخواست‌های شهروندان از طریق یاوران شورا، توجه به تقدم و تاخر فازهای پروژه‌ها، شفافیت در تعریف عناوین پروژه‌ها و همچنین پروژه‌های عمرانی مستمر بوده است.

وی در ادامه به تشریح بودجه پیشنهادی تعدادی از کلان‌شهرهای کشور پرداخت و گفت: اصفهان با جمعیت یک میلیون و 980 هزار نفر، در سال 93 بودجه‌ای معادل 2 هزار و 345 میلیارد تومان و  برای سال 94 بودجه 2 هزار و 500 میلیارد تومانی را بسته که با این احتساب، بودجه 94 اصفهان نسبت به سال قبل آن 6.6 درصد رشد داشته است.

شهردار شیراز بیان کرد: تبریز با یک میلیون 490 هزار جمعیت برای سال 93 معادل 2 هزار و 750 میلیارد تومان بودجه داشته و در سال 94 تنها 50 میلیارد تومان آن را افزایش داده است.

وی عنوان کرد: بودجه تهران با جمعیت هشت میلیون نفر، در سال گذشته 15 هزار و 800 میلیون تومان بوده و در سال 94 رقم 17 هزار و 460 میلیارد تومان را پیشنهاد داده که معادل 10.47 درصد رشد است.

پاک فطرت عنوان کرد: شیراز با جمعیت یک میلیون و 460 هزار نفر در سال گذشته 2 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه داشت و بعد از جلسات و مطالعات مختلف برای سال 94 بودجه 2 هزار و 400 میلیارد تومان را پیشنهاد داده‌ایم که رشدی معادل 9.9 درصد دارد.

وی یادآور شد: شهر اهواز در سال گذشته یک هزار و 20 میلیارد تومان بودجه داشته و در سال جاری یک هزار و 275 میلیارد تومان را پیشنهاد داده که رشد 25 درصدی دارد.

وی اضافه کرد: شهر قم نیز در سال گذشته یکهزار و 550 میلیارد تومان بودجه داشته و برای سال 94 رقم یکهزار و 870 میلیارد تومان با رشد بیش از 20 درصد را در دستور کار قرار داده است.

شیراز در رتبه چهارم سرانه جمعیتی بودجه

شهردار شیراز در ادامه افزود: بیشترین سرانه جمعیتی بودجه مربوط به تهران و در رتبه دوم تبریز است، قم و شیراز نیز در رتبه‌های بعد قرار دارند.

پاک فطرت افزود: خالص درآمد شهرداری شیراز و سازمان‌های تابعه آن در سال گذشته 2 هزار و 349 میلیارد تومان بوده و پیشنهاد ما برای سال 94 معادل 2 هزار و 630 میلیارد تومان است که 11.98 درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: وظیفه اداری بودجه سال گذشته بیش از 85 میلیارد و 800 میلیون تومان، وظیفه شهری 239 میلیارد تومان، جمع بودجه جاری سال گذشته 324 میلیارد و 800 میلیون تومان و بودجه عمرانی سال گذشته یکهزار و 850 میلیون تومان بوده است.

پاک فطرت اظهار داشت: در سال 94 وظیفه اداری بودجه 103 میلیارد تومان دیده شده که بیش از 4.29 درصد بودجه است، وظیفه شهری بودجه 94 معادل 291 میلیارد تومان است که 12.13 درصد بودجه را شامل می‌شود و کل بودجه جاری سال  94 معادل 394 میلیارد تومان و 16.40 درصد بودجه است و بودجه عمرانی ما در سال 94 معادل 2 هزار و شش میلیارد تومان است که حدود 83 درصد بودجه است.

اختصاص بیش از 80 درصد بودجه به طرح‌های نیمه‌تمام و مستمر

به گفته وی، در کل بودجه عمرانی سال 94، حدود 87 درصد بودجه برای پروژه‌های ادامه‌دار و نیمه‌تمام و 13 درصد بودجه عمرانی به پروژه‌های جدید اختصاص یافته چرا که برخی پروژه‌ها از قبیل خرید اتوبوس، قطار شهری و ... مستمر محسوب می‌شود.

شهردار شیراز متذکر شد: بودجه عمرانی فرهنگی 107 میلیارد تومان است که برای ساخت، سالن ورزشی، مسجد، فرهنگسرا، قرائتخانه و ... اختصاص می‌یابد و حداقل 25 میلیارد تومان برای مباحث فرهنگی به غیر از بودجه فرهنگی مناطق در نظر گرفته شده است.


5707838
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است