ورزشی 05:24 - 05 شهریور 1395
هفته آینده و به‌منظور ارزیابی و بررسی نتایج تیم‌ملی کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک ریو، جلسه‌ای با حضور اعضای شورای فنی کشتی فرنگی، سرمربی و رئیس فدراسیون کشتی برگزار خواهد شد.

در این جلسه محمد بنا باید به دفاع از عملکردش در ریو بپردازد و پاسخگوی نتایج نه‌چندان جالب تیمش باشد.



از همین رو با حسین ملاقاسمی، عضو شورای فنی کشتی فرنگی تماس گرفتیم. او به «سایت نود» گفت: «جلسه شورای فنی هفته آینده با حضور خادم و بنا برگزار خواهد شد تا تمام مسائل روشن شود. به هیچ‌وجه تصور نمی‌کردیم تیم فرنگی در ریو این‌گونه از هم پاشیده شود؛ اما متاسفانه در عمل به پیش‌بینی‌هایمان نرسیدیم و شخصا تصور نمی‌کردم که تیم به چنین حال و روزی بیفتد. با این حال بنا کار خودش را کرد و زحماتش را کشید. به نظر خودش او کار درستی کرده است و هیچ اشتباهی هم نداشته و زیر بار هم نمی‌رود که بخواهد اشتباهاتش را قبول کند، به‌ هر حال مردم از ما توضیح می‌خواهند و ما موظف هستیم به آنها توضیح دهیم.» ملاقاسمی در پایان گفت: «هدف ما کمک به کشتی فرنگی ایران است و سعی می‌کنیم بهترین تصمیم را بگیریم. ضمن اینکه محمد بنا در مورد ادامه کار یا جدایی از تیم‌ملی هم باید نظرش را بدهد، هرچند تصمیم‌گیرنده نهایی فدراسیون خواهد بود.

با پایان بازی‌های المپیک حالا بهترین فرصت است تا نتایج کاروان ورزش ایران در فضایی آرام و منطقی مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد. یکی از تیم‌هایی که در ریو نتیجه ضعیفی گرفت و در عین حال پیش از شروع رقابت‌ها، امیدواری زیادی به آن می‌رفت تیم کشتی فرنگی است؛ تیمی که با هدایت محمد بنا در المپیک پیشین (۲۰۱۲ لندن) بهترین نتیجه تاریخ تیم‌های ورزشی ایران در المپیک را گرفته بود و با سه مدال طلا، عامل اصلی صعود کلی کاروان ورزش ایران بین ۲۰ تیم برتر دنیا بود. اما این‌بار و در ریو، همان تیم لندن به نتیجه‌ای بهتر از دو مدال برنز نرسید تا سرمربی این تیم در معرض بیشترین اعتراضات قرار بگیرد.

متاسفانه تمرینات محمد بنا کاملا شبیه به چهار سال پیش بود که این تیم عازم المپیک لندن شد، اما این موضوع مورد توجه قرار نگرفت که کشتی‌گیران ما نسبت به المپیک لندن چهار سال پیرتر شده‌اند و بدن‌شان در قبال همان حجم و فشار از تمرینات نمی‌توانست مقاومت مشابهی داشته باشد.

کشتی‌گیران ما چهار سال پیش به‌خوبی از عهده تمرینات برمی‌آمدند و بدن‌شان جواب می‌داد، اما دیدیم که این‌بار فشار تمرینات باعث شد بیشتر آنها با بدن‌هایی خسته به المپیک برسند و نتوانند مقابل حریفان کاری انجام دهند. در حقیقت به غیر از سعید عبدولی هیچ‌کدام از کشتی‌گیران ما نتوانستند فشار تمرینات را تحمل کنند و زمانی که کشتی‌گیر یا هر ورزشکاری به لحاظ جسمی خسته شود، این موضوع بر روح و روان او نیز اثر مخربی می‌گذارد.

در این میان نباید فراموش کرد چهار سال پیش با مساعدت مسئولان وقت ورزش، اردویی مفرح و ۱۵روزه برای تیم فرنگی در کیش در نظر گرفته شد تا بچه‌های فرنگی به لحاظ روحی و روانی آمادگی حضور در لندن را داشته باشند. این‌بار هم محمد بنا تقاضای اردوی ۱۵روزه در اصفهان را داشت که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به دلیل نبود بودجه کافی، برپایی این اردوی تفریحی - ورزشی را لغو کردند تا در نهایت تیم فرنگی با بدن و روح و روانی خسته و فرسوده به ریو برود.


8120846
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به شعار اولین روز از هفته سلامت که «سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی» نامگذاری شده است، به بررسی نگاه طب ایرانی به سلامت خانواده پرداخت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران احتمال دارد به دلیل محرومیت نتواند در دیدار هفته آینده تیمش به میدان برود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با شکست جردن باروز مقابل جیسون نولف، قهرمان المپیک و جهان حضور در المپیک پاریس را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است