استانی 14:05 - 01 اردیبهشت 1397
استاندار کردستان:
استاندار کردستان، به رایزنی و گفت‌وگو پیرامون مسائل و مشکلات مرز اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر دیدارهای خوب و مثمر ثمری جهت رفع موانع موجود و حل معضلات مرزی انجام شده است که ان‌شاءالله بزودی به سمع و نظر مردم عزیز کردستان خواهد رسید.

با تمام توان مشغول رایزنی و پیگیری مسائل مرز هستیم

به گزارش ایسنا، بهمن مرادنیا اظهار کرد: معیشت بسیاری از مرزنشینان مردم استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مراودات مرزی بستگی دارد و همه مسئولان ارشد استان این موضوع را به خوبی درک کرده و همه یک دل و یک صدا درصدد حل مشکل هستیم.

استاندار کردستان اظهار کرد: قرن‌های متمادی است که مرزنشینان کردستان به عنوان بازرگانانی شایسته و قابل احترام، فعالیت‌های سالم و تجاری داشته‌اند و اگر آسیب‌هایی مانند قاچاق کالا یا برخی عوامل ناامنی به کسب و کار آنان ضربه زده است، دلیل تعطیلی فعالیت‌ها و مراودات سالم نیست و ما با این امر و انسداد کسب و کار و معیشت مردم مخالفیم.

مرادنیا خطاب به مردم تلاشگر و همیشه همراه شهرستان‌های مرزی استان گفت : انتظار داریم مردم عزیز ضمن درک روند حل موضوع و توجه به این که شاید پیگیری‌های نمایندگان دولت کمی زمان‌بر باشد، سعه صدر داشته و از حرکت‌های احساسی که امکان دارد مورد سوءاستفاده عوامل منحرف قرار گرفته و به زیان مردم باشد، خودداری کنند تا ان‌شاءالله مسئولان به جای تمرکز بر داخل استان، توان خود را بر حل موضوع در مرکز متمرکز کنند.

وی خاطرنشان کرد: اساساً دولت مخالف کول‌بری و کسر شأن مردم کردستان است و می‌خواهد مراودات مرزی را به نحوی ساماندهی کند که مردم کردستان به عنوان بازرگانان و پیله‌وران قانونی و مورد احترام شناخته شوند نه کول‌بر. مطمئناً این مژده را خواهیم داد که طرح‌های دولت به نفع مردم خواهد بود اما اجرا و روند قانونی آن نیازمند زمان و صبر و همکاری مردم است و با شکیبایی مردم، منافع و ثمره‌ی آن را خواهند دید.

استاندار کردستان یادآور شد: آماده شنیدن طرح‌های پیشنهادی و قابل اجرا و عملی از سوی مردم عزیز و کسبه مرزی و نمایندگان آنان برای انعکاس آن به مسئولان هستیم و امیدواریم به زودی ضمن رفع مسائل ایجاد شده، خبرهای خوشی را در این زمینه به اطلاع مردم فهیم شهرستان‌های مرزی استان برسانیم. 

انتهای پیام


9752635
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است