بین‌الملل 06:49 - 08 اسفند 1393
فایننشال تایمز:
روزنامه "فایننشال تایمز" انگلیس خاطر نشان گشت امیال سلطه گرانه رجب طیب اردوغان و تلاش های او جهت سیطره بر تمامی امور در ترکیه این کشور را به دولتی مبدل ساخته است که به دور خود می‌چرخد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه "فایننشال تایمز" انگلیس خاطر نشان گشت امیال سلطه گرانه رجب طیب اردوغان و تلاش های او جهت سیطره بر تمامی امور در ترکیه این کشور را به دولتی خودکامه مبدل ساخته است که به دور خود می چرخد و آزادی بیان و دموکراسی را در جامعه محو نموده، رسانه ها را در خفقان نگه داشته، تظاهرات های اعتراض آمیز را سرکوب می کند و استقلال را از دستگاه قضا در این کشور سلب نموده است.


این روزنامه با انتشار مقاله ای تحت عنوان "دموکراسی ترکیه در آستانه تبدیل شدن به دولت پلیسی" نوشت: اردوغان از زمان تصدی گری خود در پست ریاست جمهوری خط مشی سلطه گرانه در پیش گرفت؛ به گونه ای که سعی دارد تمام خواسته های شخصی خود را در کشور اشاعه دهد؛ این در حالی است که اگر به او اجازه داده شود تا به همین اسلوب خود ادامه دهد قطعا ترکیه تمام اصول اساسی مورد نیاز برای یک دولت دموکرات را از دست خواهد داد.


این روزنامه توجه را بدین نکته معطوف داشت که اردوغان و حزب او از سال 2011 تا کنون اقدامات بسیاری را در راستای محدود ساختن آزادی های فردی در ترکیه انجام داده اند که آخرین آن طرح قانون اعطای اختیارات گسترده به پلیس ترکیه بوده است که با انتقادات شدیدی از جانب حزب مخالف آن روبه رو بوده است؛ این حزب مخالف تاکید نموده در صورت اجرای این قانون به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات پارلمان در تابستان آتی گام بسیار بلندی در راستای تبدیل شدن ترکیه به دولتی پلیسی برداشته شده است.


گفتنی است هفته گذشته به هنگام بررسی طرح این قانون که به پلیس اختیارات گسترده ای اعم از تیراندازی به سمت تظاهرات کنندگان مخالف با سیاست های اردوغان را می دهد، چند تن از نمایندگان به دنبال درگیری که در پارلمان روی داد زخمی شدند.


این روزنامه در ادامه می نویسد: "خودکامگی اردوغان" از راه های مختلف به ترکیه آسیب می رساند؛ این روند از اعتبار و جایگاه بین المللی ترکیه در جهان می کاهد، و به دلیل آنکه در میان اروپا و ومنطقه غرب آسیا واقع شده است از این رو شایسته بود به عنوان یک بازیگر استراتژیک ایفای نقش کند، ولی عکس آن را عمل کرد و سیاست خارجی خود برپایه شیطنت و خودکامگی بنا نهاد.


فایننشال تایمز تاکید نمود خط مشی سلطه گرانه اردوغان به طور ویژه اقتصاد ترکیه که تنها 3درصد در میانگین رشد خود افزایش داشته و این مقدار نسبت به 9 درصدی که آنکارا دهه اخیر را با آن آغاز کرد بسیار کم می باشد، تهدید می‌نماید و موجب کاهش سرمایه گذاری ها در این کشور می‌گردد.


این روزنامه در پایان گفت: ترکیه کشور بزرگی است، ولی به واسطه خودخواهی های اردوغان نقش آن در عرصه بین المللی روبه زوال نهاده است و شرایط اقتصادی آن با ابهام و سردرگمی روبه رو خواهد بود.




انتهای پیام./.

5933379
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است