استانی 19:35 - 29 دی 1398

شایعه آلودگی شیر تشویش اذهان عمومی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد خوشنود یکشنبه در خصوص شایعات مطرح شده شیرهای آلوده با اشاره به اینکه در چنین مواردی باید از مجاری قانونی نسبت به کسب اطلاعات اقدام شود، بیان کرد: این موضوع موضوع جدیدی نیست که به تازگی کشف شده باشد. بیش از ۴۰ سال است که موضوع آفلاتوکسین و سمومی که ممکن است در غلات و حبوبات وجود داشته باشد مطرح و مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به آزمایش‌ها و فرآیندی که در تولید شیر در حال انجام است سالیانه شاهد هستیم که شناسایی سموم و عوامل ایجاد کننده این سموم در غلات و غیره کامل‌تر و بهتر می‌شود.

به عقیده خوشنود برخی از این سموم اگر در فرآیند تولید اقدامات لازم صورت نگیرد در غلات، آجیل‌ها و شیر می‌تواند وجود داشته باشد.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی تصریح کرد: به عنوان کارشناس به دنبال رد یا تأیید این موضوع نیستیم اما امسال ۱۶۵ نمونه شیر و لبنیات در استان بررسی شده که تنها چهار مورد دارای مشکل بودند که با معرفی به تعزیرات حکومتی به روند قانونی مقابله با آنها انجام شده است.

وی افزود: در سال ۹۷ بیش از ۴۰۲ نمونه محصول مورد بررسی قرار گرفته و تنها ۲۳ مورد غیرمنطبق مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیان کردن چنین موضوعاتی توسط برخی از افراد تنها برای تشویش اذهان عمومی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان مسئولین سلامت مردم و جامعه با جدیت در حال پیگیری مسائل مرتبط با سلامت مردم هستند.


10352890
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است