گوناگون 01:30 - 08 بهمن 1393
دست‌های پنهان، در جریان دادوستدهای روز سه‌شنبه بورس تهران، بار دیگر شاخص را با انجام معاملات بلوکی بر سهام شرکت‌های بزرگ، برای سومین روز متوالی مثبت کردند.

ظاهرا حفظ دستوری رقم شاخص در کانال ۶۵هزار واحد به‌عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار گرفته است. کمرنگ و بی‌اثر بودن اخبار مثبت، ادامه بی‌میلی سهامداران به سرمایه‌گذاری جدید، مدت‌هاست که در بورس تهران نمود آشکاری دارد. در روزهای اخیر اخبار مثبتی منتشر شد که در شرایط عادی می‌توانست موجبات صعود سریع بورس را فراهم آورد اما متزلزل‌بودن شرایط اقتصادی، به همراه نگرانی‌ها از آینده اقتصاد و ابهام در مذاکرات هسته‌ای، به بی‌اعتمادی‌ها دربازارسرمایه دامن زده است. از سوی دیگر حجم و ارزش بسیارپایین مبادلات سهام در روزهای اخیر، نشان‌دهنده بسیاری از واقعیت‌های درونی بورس است. در چنین شرایطی  هم شاخص بورس برای سومین روز متوالی، با توسل به معاملات بلوکی از ارقام منفی به ارقام مثبت هدایت شد.

هم شاخص منفی در پایان معاملات با 13واحد رشد ثبت شد و در عدد 65هزارو127واحدی جا خوش کرد تا فعلا کانال 65هزار را حفظ کرده باشد. در این رشد معاملات بلوکی 95 تا 77درصدی شرکت‌هایی مانند همراه اول، بانک ملت، توسعه معادن و فلزات و ایران خودرو نقش داشتند تا با رشد قیمت و اثر مثبت 53 تا 12واحدی این شرکت‌ها، شاخص منفی به شاخص مثبت تغییر کند. علاوه بر افت قیمت و اثر منفی شرکت‌های کشتیرانی، ملی مس، فولاد مبارکه و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، حجم معاملات همچنان پایین بوده و از روزهای عادی فاصله دارد.


5717770
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است