استانی 11:12 - 19 بهمن 1394
رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار:
رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار گفت: 397 ازدواج و 203 واقعه طلاق امسال در فریدونکنار به ثبت رسیده است.

ازدواج در فریدونکنار از طلاق پیشی گرفت

حرمت‌الله قیصری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر ظهور فناوری‌های اطلاعاتی و ورود آن به سازمان‌ها موجب شده تا سیستم‌های اطلاعاتی سازمان و فناوری‌های مورد استفاده آنها از نقش تعیین‌کننده‌ای در انجام وظایف سازمانی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال کشور برای انجام ماموریت‌های محوله و خدمات‌رسانی در زمینه امور سجلی و انفورماتیک، با ایجاد ثبت احوال نوین با سه وظیفه ثبت وقایع حیاتی، صدور اسناد هویتی و انتشار داده‌های جمعیتی گام‌های مهمی در زمینه همراهی با تغییرات سریع و مداوم عصر فناوری اطلاعات و در نتیجه دولت الکترونیک برمی‌دارد.

رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار خاطرنشان کرد: با این هدف استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان و استقرار سازمان الکترونیک و ترسیم راهبرد‌ها و تحقق آن به شکل نوین برنامه‌ریزی شده است که از جمله این اقدامات طراحی و صدور کارت هوشمند ملی ایرانیان است.

وی افزود: اکنون سازمان ثبت احوال کشور یکی از ابزارهای کلیدی کشور در امور حاکمیتی و برنامه‌ریزی‌های کلان به شمار می‌رود و همسویی با تکنولوژی‌ روز دنیا برای ارائه خدمات الکترونیکی، نشانه پویایی و کارآمدی سازمان ثبت احوال است.

قیصری گفت: طرح‌های بزرگی همچون کارت هوشمند ملی، صدور شناسنامه‌های الکترونیکی، آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی و ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی از نقش ثبت احوال در استقرار دولت الکترونیک و روزگار نوین این سازمان حکایت دارد.

رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار خاطرنشان کرد: در واقع سیستم ثبت احوال یک سیستم مادر است که نقش حیاتی در اداره و کنترل امور جامعه دارد.

وی افزود: تحقق دولت الکترونیک در گروی فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این حوزه است که ثبت احوال به عنوان پیشگام در عرصه خدمات دولت الکترونیک باید زیرساخت‌های خدمت‌رسانی در حوزه هویت افراد را گسترش دهد.

قیصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 8616 عدد کارت هوشمند ملی در شهرستان فریدونکنار صادر شده است، تصریح کرد: در 10 ماهه نخست امسال 791 واقعه ولادت، 293 وفات، 397 ازدواج و 203 واقعه طلاق در فریدونکنار به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار همچنین از به روز بودن خدمات‌رسانی چون صدور شناسنامه نوزاد، تعویض شناسنامه، ثبت وقایع ولادت، وفات و سایر امور در این اداره خبر داد.

وی در پایان گفت: از اقدام‌های مهم و اساسی انجام شده در سال جاری کلنگ‌زنی پروژه ساختمان اداری ثبت احوال در سومین روز هفته دولت سال 94 بود که تاکنون بیش از 30 درصد پیشرفت احداث داشته است.

انتهای پیام


7663947
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است