استانی 19:34 - 01 آذر 1393
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
یکی از مراجع تقلید گفت: تکفیری‌ها اسلام را بهانه کرده‌اند برای گسترش قدرت خود و از مقابله با رژیم صهیونیستی و استکبار سخن به میان آورده‌اند، اما این سخن دروغ محض است و این افراد فقط به دنبال موج‌سواری بر روی بیداری اسلامی هستند.

سخن تکفیری‌ها در مقابله با صهیونیست‌ها دروغ محض است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در گفت‌وگو با شبکه خبر بیان کرد: تکفیری‌ها ریشه‌ در صدر اسلام دارند و در دوران حضرت علی(ع) در مقابل ایشان ایستادند.

وی اضافه کرد: امروزه نیز کشورهای استکبارآمیز از این جریان برای ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی استفاده می‌کنند زیرا تفرقه‌افکنی میان مذاهب اسلامی راهکاری برای تضعیف قدرت اسلام است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه گروه‌های تکفیری از یک ریشه اعتقادی تغذیه می‌شوند مطرح کرد: اختلافاتی در میان برخی از این گروه‌ها رخ داده است که می‌توان از این فرصت برای خاموش کردن جریان تکفیر استفاده کرد.

وی حضور نداشتن این افراد در مجامع جهانی را از بی‌عقلی آن‌ها دانست و تصریح کرد: اینکه این افراد با سران هیچ دین و مذهبی سخن نمی‌گویند و فقط به دنبال کشتار و خون‌ریزی هستند نشان‌دهنده میزان نادانی و جهل آن‌هاست.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی از جریان تکفیری به عنوان آتشی که آماده گسترش است یاد کرد و گفت: این آتش فرقی برای شیعه و سنی نخواهد داشت و چهره طرفداری امروزه او دروغین و ظاهری است.

وی اسلام‌هراسی را یکی از اهداف جریان‌های تکفیری و افراطی برشمرد و افزود: این افراد از معارف و آموزه‌های اسلامی بهره‌ای نبرده‌اند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: خون‌ریزی و کشتارهای دسته جمعی که جریان‌های تکفیری و افراطی راه می‌اندازند با همیاری شبکه‌های انگلیسی برد تبلیغاتی بسیاری خواهد داشت اما آنها باید بدانند این اقدامات نفرت مردم جهان را نسبت به آن‌ها بیشتر می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی از جوانان از روی احساسات و بدون عقل به سمت این افراد روی می‌آوردند عنوان کرد:‌ افرادی که دانا باشند در این جریان‌ها حضور پیدا نمی‌کنند مگر اینکه به دنبال منافع مادی باشند.

وی از وابستگی‌های سیاسی جریان‌های مذکور به کشورهای استکبارآمیز یاد کرد و گفت: امروزه مفتی‌های اعظم از اقدامات ناپسند آن‌ها در عذاب هستند و کارهای آن‌ها را حرام اعلام کرده‌اند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر اینکه این جریان‌ها روزی دامن کشورهای غربی را خواهد گرفت اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بیشترین استفاده را از پدیده‌های تکفیری انجام می‌دهد زیرا آبشان با آن‌ها در یک جوی می‌رود و امروزه با وجود درگیری‌های مختلف این رژیم در آرامش به سر می‌برد.

وی ادامه داد: تکفیری‌ها اسلام را بهانه‌ای برای گسترش قدرت خود دانسته و از مقابله با رژیم صهیونیستی و استکبار سخن به میان آورده‌اند اما این سخن دروغ محض است و این افراد فقط به دنبال موج‌سواری بر روی بیداری اسلامی هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بر بصیرت‌افزایی جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: برگزاری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام راهکاری برای رساندن فریاد اسلام به گوش جهان است.

وی به فتوای مرجعیت عراق برای مقابله با گروهک تروریستی داعش و برگزاری کنگره‌ای توسط الازهر در مصر اشاره کرد و گفت: ریشه‌های تکفیر باید شناسایی، وضع موجود تشریح و تاریکی آینده مردم روشن شود و در این راستا سران مذاهب اسلامی نباید کنار بکشند و با خشکاندن ریشه‌های علمی گامی برای نابودی آن‌ها بردارند.


5243484
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است