استانی 07:27 - 05 اردیبهشت 1393
امام جمعه قروه:
امام جمعه قروه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین فرهنگ‌هاست.

فرهنگ ایثار و شهادت بالاترین فرهنگ‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا شامگاه پنج‌شنبه در یادواره سردار شهید حاج هوشنگ ورمقانی و پنج شهید گرانقدر پایگاه مقاومت بسیج شهید چمران مسجد امام حسین(ع) قروه اظهار داشت: دستاورد اساسی حضرت امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی، احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) و مهم‌ترین ویژگی آن احیای فرهنگ شهادت و ایثارگری بود.

وی گفت: اگر فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثارگری نبود، نه انقلاب به پیروزی می‌رسید و نه نظام اسلامی دوام می‌یافت.

امام جمعه قروه افزود: به تعبیر قرآن شهدا جزء با کرامت‌ترین افراد برگزیده شده‌اند و در نزد خدای خویش دارای مقام و مرتبه با ارزشی هستند.

احیا روحیه ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی به‌ جای خودبینی را فرهنگی دانست که در بین شهدا بروز و ظهور کرده بود و افزود: شهدا و ایثارگران با پشتوانه ایمان الهی این فرهنگ ارزشی را برای رسیدن به جامعه‌ پویا و توسعه یافته هموار کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ براساس ارزش‌ها آن هم ارزش‌های معنوی در جامعه تسری یابد، شاهد شکوفایی و رشد خواهیم بود، تصریح کرد: در مقوله فرهنگ بحث ارزش‌های انسانی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظایف است که بر دوش مسئولان فرهنگی جامعه قرار دارد.

امام جمعه قروه با بیان اینکه اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثار گران بخوبی برای مردم معرفی شود بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: تقویت باورهای دینی و ملی که امروزه جزو اصلی ترین مسائل اعتقادی و فرهنگی به حساب می‌آید و در ردیف مهم‌ترین وظایف ماست و از جمله مواردی است که با معرفی و تعمیق شخصیت، منزلت، عقاید و آرمان‌های ناب آن بزرگواران در سطحی فراگیر تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

احیا افزود: همه ما مدیون شهداء و ایثارگران بوده و یکی از راه‌هایی که می‌توانیم ادای دین نماییم، شناساندن همه جانبه آنان بر نسل‌هایی است که شهداء و مسیری که در آن ممارست داشته‌اند را بخوبی درک نکرده‌اند.

وی فرهنگ ایثار و شهادت دربردارنده آثار و برکات عظیمی برشمرد که به شکل مستقیم و غیرمستقیم جامعه ما را شامل می‌شود، گفت: ایثار و شهادت یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ اسلامی است که جلوه‌های اعجاب‌انگیز آن در طول سال‌های انقلاب و دفاع مقدس به روشنی آشکار شد و شگرف‌ترین و عظیم‌ترین صحنه‌های از خودگذشتگی انسان‌ها در آن تبلور یافت.

وی خاطرنشان کرد: بارزترین جلوه‌های ایثار و شهادت در دین تجلی پیدا می‌کند و آنقدر حائز اهمیت است که دین اسلام ایثارگری و شهادت طلبی را در راه تعمیق آرمان‌های مذهبی تشویق نموده و بیشتر از هر چیز دیگری بدان پرداخته است.

احیا گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در دین اسلام دربردارنده مجموعه‌ای از آگاهی‌ها، باورها، اعتقادات و اعمالی است که موجب تقرب انسان به عالی‌ترین درجه کمال یعنی انتخاب آگاهانه مرگ در راه خدا می‌شود.

وی در پایان افزود: با گسترش فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی است که لرزه بر اندام دشمنان می‌افتد و آنان را از نفوذ در دژهای اسلام ناامید می‌کند و استقرار عدل جهانی را به دنبال خواهد داشت.


3569817
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است