سیاسی 14:59 - 11 بهمن 1393
تهران - ایرنا – کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در بیانیه ای ضمن انتقاد از تنظیم بودجه بر اساس نفت 72 دلاری، خواستار تنظیم لایحه بودجه بر اساس چهار سناریوی مختلف قیمت جهانی نفت بر اساس هر شبکه 30 دلار،40 دلار، 50 دلار و 60 دلار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی» در بیانیه ای که امروز شنبه درباره سیاستهای اقتصادی جاری و نرخ پیشنهای نفت در قانون بودجه 94 منتشر کرد، آورد: تحولات اقتصادی در ماه های اخیر، اقتصاد ایران را در یک دوراهی سرنوشت ساز قرار داده است.



در ادامه این بیانیه آمده است: راه هایی که یکی به پرتگاه کسری بودجه و بحران اقتصادی در سال آینده می انجامد و دیگری اقتصاد ایران را به شکلی تاریخی از درآمدهای متزلزل، افیونی و غیر قابل پیش بینی نفتی بی نیاز می سازد و نجات می دهد.



این بیانیه افزود: با وجودی که جنگ اقتصادی استکبار جهانی علیه نظام اسلامی در سال های اخیر به آشکارترین شکل خود در جریان است و فشارها و تلاش های دشمنان برای به زانو درآوردن اقتصاد ایران به اوج خود رسیده، در سیاستهای اقتصادی کشور، واکنش محسوس و چندان موثری علیه این فشارها دیده نمی شود.



بیانیه «کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی» ادامه داد: با وجودی که قیمت جهانی نفت و درآمد های نفتی کشورمان طی ماه های اخیر از نصف هم کمتر شده است اما تصمیم ها و رفتارهای مسوولان سیاسی- اقتصادی کشور مانند دوره هایی است که ایران از در آمدهای بادآورده نفتی بهرمند بوده است.



این بیانیه افزود: شاهد آن که کالاهای خارجی همچنان در بازار ایران به وفور وجود دارند و هر روز افتتاح شعبه ای جدید از محصولات مصرفی خارجی، عرصه را برتولیدکنندگان داخلی تنگ تر می کند.



این بیانیه اضافه کرد: در شرایط امروز که فشارهای مستکبرین و وهابیت برای کاهش درآمدهای ارزی کشور به شکل بی سابقه ای جریان دارد، چرا دولت فعالیت تورهای خارجی را محدود نمی کند؟ چرا روزنامه ها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر اجازه دارند خانواده های ایرانی را به سفرهای تفریحی خارجی دعوت کنند و چرا کسی در دولت و مجلس علیه این هجمه فراگیر به منابع محدود ارزی کشور چیزی نمی گوید و اقدامی نمی کند؟



«کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی» در ادامه بیانیه از اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی در خصوص افزایش نرخ ارز نیز انتقاد کرد.



این بیانیه تصریح کرد: با وجودی که بسیاری از طرح های عمرانی را به دلیل نداشتن بودجه کافی متوقف کرده و ناچار به بیکاری پیمانکاران و خیل عظیم کارکنان یقه آبی و یقه سفید آنها شده، دولت محترم بر خلاف قانون بودجه 93 همچنان به ثروتمندان نیز یارانه می پردازد.



کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در بیانیه خود به دولت و نمایندگان مجلس هشدار داد که تنظیم و تصویب بودجه بر اساس درآمدهای موهوم نفتی، آن هم در شرایطی که افق بازار نفت همچنان تیره است، می تواند سال آینده کشور را دچار بحران شدید کسری بودجه کند و پافشاری برخی برای تنظیم قانون بودجه بر اساس نفت 72 دلاری، بوی توطئه ای خطرناک برای تضعیف دولت و به بن بست کشاندن اقتصاد ایران در سال آینده را می دهد.



این بیانیه افزود: بر همین اساس از نمایندگان محترم مجلس و به ویژه اعضای کمیسیون تلفیق انتظار می رود ضمن حذف هزینه های زاید وکنار گذاشتن رفتارها و منش های «بچه پولداری ملی»، از دولت محترم قویاً بخواهند لایحه بودجه را بر اساس چهار سناریوی مختلف قیمت جهانی نفت بر اساس هر شبکه 30 دلار،40 دلار، 50 دلار و 60دلار تنظیم کنند تا در شرایط مختلف محتمل در سال آینده، همه تکلیف خود را بدانند و دشمن نیز با دیدن آمادگی ما، از اعمال فشار بیشتر مایوس شود.



«کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی» در پایان بیانیه خود آورد: باشد تا با مدیریت صحیح و فداکاری و همراهی ملت، دوره فشار فعلی نیز بگذرد و نظام اسلامی از این امتحان سربلند بیرون آید و استکبار جهانی و ایادی داخلی و منطقه ای اش، روسیاه و ذلیل گردند.



سیام**9191**1449

انتهای پیام /*


5742216
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: در آخرین جلسه کمیسیون اصل نود مقرر شد دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ظرف یک ماه نسبت به ارائه برنامه جامع توسعه نان کامل اقدام کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جریان جدیدترین دستاورد‌های فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی پنج پیشنهاد ایران را برای کاستن از آسیب‌های ناشی از یکجانبه‌گرایی غرب مطرح کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سلاجقه گفت: سد کجکی افغانستان که ۱۰۰۰ متر مکعب بر ثانیه خروجی آن است سر ریز پیدا کرد و بخش اندکی از حق آبه هیرمند آزاد شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ خلبان واحدی اظهار کرد: نیروی هوایی به برکت خون شهدا، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای نگهبان گفت: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جزئیات محکومیت آمریکا به دلیل مشارکت در تاسیس ساواک از زبان معاون حقوقی رئیس‌جمهور منتشر شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا عنایتی سفیر ایران در عربستان سعودی در گفتگویی اعلام کرد که امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت از موافقت هیئت وزیران با لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر جواب می‌دهد!

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است