استانی 14:18 - 25 آبان 1397

مطالبه مردم برخورد با سرمنشأ هرج و مرج های اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مختاری ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد:از مهمترین سرمایه های انسانی، ایمان است که پنج ویژگی دارد.

امام جمعه موقت بیرجند  با اشاره به اینکه ایمان و شک با یکدیگر جمع نمی شود، ادامه داد: بسیاری از معارف و مفاهیم دینی بر اساس عقل قابل درک و فهم است.

وی افزود: البته تنها درک عقلی برای ایمان کافی نیست بلکه انسان اگر عاشقانه وجود خدا را در قلب خویش حس کرد مؤمن حقیقی خواهد شد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: امامان معصوم غریبانه در سن جوانی توسط بنی امیه و بنی عباس به شهادت رسیدند و امیدواریم با درس گرفتن از تاریخ هیچگاه رهبر دینی را تنها نگذاریم.

مختاری با تبیین مسئله مهدویت و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: اگر جهان می خواهد از نابسامانی های فعلی نجات پیدا کند باید قدر دان نعمت ولایت و امامت باشد.

وی بیان کرد: اصل اعتقاد به مهدویت و منجی از اختصاصات شیعه و حتی اسلام نیست بلکه در بسیاری از کتب اهل سنت و در دیدگاه سایر ادیان موضوع منجی مطرح شده است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: آنچه از اختصاصات شیعه است اعتقاد به ولادت حضرت مهدی موعود(عج) می باشد.

مختاری افزود: دشمنان می خواهند با جدا کردن مردم از مرجعیت و ولایت فقیه ارتباط مردم با موضوع مهدویت را قطع کنند در حالی که بر اساس عقل سلیم و روایات باید به عالمان دین شناس در موضوعات مختلف مراجعه کنیم.

وی گفت: جایگزین کردن مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان(عج) با مرجعیت یک مسئله انحرافی است که البته در طول تاریخ موارد متعددی از این موضوع وجود داشته و امروز نیز مواردی از این ادعاهای دروغین در کشورهای عراق وجود دارد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اعدام دو مفسد اقتصادی اظهار کرد: قاطعیت قوه قضائیه در برخورد مفسدان اقتصادی ستودنی است اما مطالبه مردم برخورد با دانه درشت ها و سر منشأهای هرج و مرج های اقتصادی است.

مختاری بیان کرد: در هفته گذشته جبهه مقاومت در فلسطین برای چندمین بار در برابر صهیونیست به پیروزی رسید که نکته ای بسیار مهم و ارزشمند است.


9974761
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است