سیاسی 11:50 - 30 تیر 1398
نماینده مردم تبریز در مجلس در انتقاد از فعالیت‌های برخی از کارخانجات در خصوص استخراج بیت کوین گفت: درصد قابل توجهی از کارخانه‌ها خطوط خود را تعطیل کرده و بیت کوین تولید می‌کنند. صرافی‌ها نیز با آنها همکاری می‌کنند. این فعالیت به شبکه اصلی برق فشار وارد می‌کند و مالیات نیز پرداخت نمی‌کنند.

انتقاد نماینده تبریز از استخراج بیت کوین در برخی کارخانجات

به  گزارش ایسنا، محمد حسین فرهنگی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) ضمن گرامی‌اشت سالروز قیام ۳۰ تیر گفت: پس از اعلام حکومت نظامی توسط دولت شاه در سی ام تیر ماه ملت با رهبری آیت‌الله کاشانی قیام کرد. مردم در اعتراضی خونین حکومت نظامی را شکست دادند و دکتر مصدق را به قدرت بازگرداندند. این جنبش نه اولین و نه آخرین باری بود که روشنفکران با حمایت روحانیون و ملت مسلمان به قدرت رسیدند اما قدر آن را ندانسته و در مدتی حدود یک سال و یک ماه تلاش برای منزوی کردن روحانیت در ۲۸ مرداد ۳۲ شکست تلخی را پذیرا شدند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به وضعیت فعلی معیشتی مردم گفت: امروز شاهد هستیم که باعث و بانی مشکلات مردم (غرب) در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خود از تورم، گرانی و مشکلات مردم ناراحت بوده و بساط غم گساری پهن کردند. جالب اینجاست که منشاء اصلی این مشکلات خودشان است. این ضرب‌المثل زبان فارسی در خور این دشمنان است که «خود می‌کشی و خود تعزیه می‌داری». کافی است آنها مدتی  دست از سر ملت ما بر دارند تا ببینند به چه افق‌های گسترده‌ای از توسعه و رفاه دست خواهیم یافت که البته این مهم با مدیریت انقلابی و کارآمد حاصل می‌شود.

رئیس فراکسیون پیگیری سیاست‌های گام دوم انقلاب در خصوص وضعیت اقتصادی کشور گفت: در جریان سوال از رئیس جمهور عرض کردم که موضوع تورمی را جدی بگیرید زیرا آثار آن عمیق و دراز مدت است. امروز بعضی از آثار آن را مشاهده می‌کنیم. جالب است که دولت اقدامات پراکنده، غیر مفید و فسادزا را به برخی اقدامات قانونی و نظام‌مند ترجیح می‌دهد و بهانه‌های مختلفی برای این کار عنوان می‌کند. ما همچنان منتظریم که بدانیم چرا سطح عمومی قیمت‌ها حداقل در مورد کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی کاهش نیافته و چرا بند ز تبصره ۷ قانون بودجه اجرا نمی‌شود.

فرهنگی افزود: وزیری که خود مسئول کنترل قیمت‌های دارو و کالاهای پزشکی است این روزها به منتقد تبدیل شده است. زیرمجموعه‌های رها شده‌ی وزارتخانه بهداشت و درمان، مشغول کدام سوء استفاده‌ها هستند که وزیر همین وزارت‌خانه صرفا انتقاد می‌کند؟

وی در خصوص بودجه صدا و سیما ادعا کرد:‌ خبر منتشر شده در مورد بودجه صدا و سیما عجیب و متضمن تخلف از مواد قانونی است که از قرار اطلاع اصلاح شده است اما در صورت تداوم، مجلس باید تدابیر اساسی اتخاذ کند.

فرهنگی در خصوص مشکلات فرهنگیان اظهار کرد: چرا طرحی که تحت عنوان تنظیم بخشی از مقررات اداری و مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش در مجلس مطرح است و کلیات آن به تصویب رسیده نهایی نمی‌شود؟ چرا این موضوع بسیار مهم در مورد انتظارات فرهنگیان است به تاخیر می‌افتد؟

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان ضمن تقدیر از بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز گفت: چرا در مورد توسعه تولید و به کارگیری بیت کوین اقدام مناسبی وجود ندارد؟ تعداد ماینرها به تدریج کل کشور را درگیر می‌کند. درصد قابل توجهی از کارخانه‌ها هم اکنون خطوط تولید خود را تعطیل کرده و بیت کوین تولید می‌کنند. هر کدام می‌توانند ۳۰ ماینر به کار بیندازند که در حال حاضر ۱۰ میلیون ارزش دارد.

وی افزود: صرافی‌ها نیز با آنها همکاری می‌کنند. همچنین مقدار زیادی برق مصرف می‌شود و به شبکه‌ی اصلی برق فشار وارد می‌کند. بانک مرکزی هم در عمل کاری ندارد و هیچ دستگاهی نظارتی بر این فعالیت نمی‌کند. این فعالیت هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی‌کند. همچنین وزارت ارتباطات کاری به این موضوع ندارد.

فرهنگی با ادعای این که «وزارت نیرو مشغول فشار بر مردم و پرداخت‌های نجومی به زیرمجموعه‌های خویش است» گفت که این وزارتخانه دلش را به لامپ اضافه خاموش خوش کرده است و از مردم و کشاورزان مبالغ زیادی دریافت می‌کند.

انتهای پیام


10183801
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر حیدری گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باهنر درباره الزام وحدت در مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است