فرهنگی‌هنری 15:52 - 06 خرداد 1399
تفاهم‌نامه همکاری میان فرهنگستان هنر و دانشگاه هنرهای اسلامی‌ ـ‌ ایرانی استاد فرشچیان برای تهیه و ثبت و انتشار «تاریخ شفاهی هنرهای سنتی ایران» منعقد شد.

تاریخ شفاهی هنرهای سنتی ثبت و منتشر می‌شود

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، این تفاهم‌نامه به‌منظور توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود با موضوع تهیه، ثبت و انتشار «تاریخ شفاهی هنرهای سنتی ایران» با حضور علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر، و بهمن نامورمطلق، سرپرست دانشگاه آزاد واحد هنرهای اسلامی‌ ـ‌ ایرانی استاد فرشچیان، صبح سه‌شنبه (۶ خرداد ۱۳۹۹) در محل فرهنگستان هنر به امضا رسید.

تاریخ شفاهی با ماهیت بین‌رشته‌ای هم‌اکنون از جایگاهی ویژه در مراکز علمی و تحقیقاتی جهان برخوردار است و از عمده‌ترین پشتوانه‌های پژوهشی برای تاریخ‌نگاران، محققان و علاقه‌مندان مطالعات تاریخ هنر معاصر ایران و اصلی‌ترین منبع تحقیقی در کنار منابع مکتوب و آثار هنری برای مورخان هنر به شمار می‌رود.

در این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند تا شرایط لازم را برای تهیه، ثبت و انتشار «تاریخ شفاهی هنرهای سنتی» ایجاد کنند. حقوق مادی و معنوی این پروژه نیز برای این دو دستگاه به‌صورت یکسان محفوظ خواهد بود.

این تفاهم‌نامه برای مدت دو سال، میان این دو نهاد علمی کشور، در ۷ ماده منعقد شد.

انتهای پیام


10547466
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم انیمیشن «بی‌پلاک» در خیمه حضرت قاسم بن‌الحسن (ع) برای مخاطبین اکران خواهد شد و ساعات برگزاری نمایشگاه تا ۲۲:۰۰ خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت آیت الله خامنه‌ای، حکم بخار آب حمام برای روزه‌دار را بیان کردند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مینی‌سریال «کشیک قلب» در پنج قسمت به کارگردانی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی علی پورکیایی و بازی محسن کیایی از امشب روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام پناهیان در کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» راه‌های داشتن زندگی بانشاط را نشان می‌دهد، که راهکارش تغذیه روح از عبادت و ذکر پروردگار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت که در مباحث مختلف قرآنی اهتمام سازمان تبلیغات در پیش بردن مساله تدبر در قرآن کریم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است