ورزشی 17:56 - 22 بهمن 1394
رکورد حل معمای مکعب روبیک توسط ربات این بار با زمان 900 هزارم ثانیه شکسته شد.

رکورد حل معمای مکعب روبیک

به گزارش سروی سعلمی جام نیوز به نقل از ایرنا، اواخر ماه میلادی گذشته جی فلاتلند و پائول رز دستگاه رباتیکی را ارائه کردند که معمای یک مکعب روبیک را بسیار سریعتر از انسان و به واقع در 1،047 ثانیه حل کرد.

 

این ربات مجهز به یک دوربین وب، چند موتور کوچک و یک رابط بود که امکان چرخاندن مکعب را برای آن فراهم می کند. دوربین ربات یاد شده اطلاعات دریافتی را به یک الگوریتم شناخته شده ارسال می کرد که راه حل معما را با استفاده از کمترین تعداد حرکت، به دست می داد.

 

فلاتلند و رز بار دیگر عملکرد ربات خود را در حضور یکصد نفر از جمله یک داور رسمی گینس به نمایش گذاشتند. ربات این بار معما را در 0،900 ثانیه حل کرد. این همه در حالی است که با استعدادترین انسان معمای روبیک را در 5 ثانیه حل می کند.



با این حال، فلاتلند معتقد است که زمان رکورد داری رباتش احتمالا کوتاه خواهد بود، زیرا تلاش های دیگری در این زمینه در جهان در جریان است.



مکعب روبیک یک جورچین مکانیکی است که در سال 1974 توسط یک مجسمه ساز و پروفسور معمار مجارستانی به نام ارنو روبیک ابداع شد. هر مکعب روبیک کلاسیک 6 وجه و در هر وجه 9 تکه و هر وجه دارای یک رنگ است، در نتیجه کلا دارای 6 رنگ است.زمان مورد نیاز این ربات برای حل معما به عنوان یک رکورد جهانی به ثبت رسیده است.

 

 

2009


7674866
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: شک نکنید که اتفاقات خوبی می‌افتد و این تیم به جایگاه اصلی اش برمی گردد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است