استانی 09:25 - 20 فروردین 1399
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:
ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: همشهریان ظرف ۴۸ ساعت اخیر استقبال خوبی از مراکز سرپایی کووید ۱۹ نشان دادند و تعداد بیماریابی صورت گرفته بیش از روزهای اخیر بوده است.

افراد از مصرف خودسرانه دارو و خوددرمانی پرهیز کنند

دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(۲۰ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در حال حاضر اطمینان خاطری در همشهریان اتفاق افتاده افزود:  شاهد استقبال بیشتری از حضور مردم استان در مراکز غربالگری دانشگاه هستیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با تشخیص زودهنگام موارد مثبت در افراد مشکوک به بیماری حاد تنفسی رنج و غم بیماری را از وجود آنان خارج کنیم.

دکتر فرشیدی عنوان کرد: از مصرف داروهای خودسرانه خودداری نمایند؛ کسانی که حتی علائم مختصری از سرماخوردگی، سرفه و یا تب هم دارند؛ مهم ترین نکته در این افراد همان قرنطینه کردن یا جداسازی از سایرین است.انتشار

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: اگر این افراد استراحت خوبی داشته باشند؛ بدون شک با مسکن یا مقداری داروهای معمولی سلامت خود را بدست می آورند و نیاز به داروی خاصی نیست.

وی تصریح کرد: متأسفانه در فضای مجازی مواردی از خوددرمانی و تبلیغ برخی از داروهای گیاهی بصورت جوشانده یا به شکل‌های مختلف مشاهده شده که گاهی در فرهنگ ما نیز مصرف می شود؛ هیچ ایرادی نیست ولی هرگز به عنوان درمان این بیماری توصیه نمی‌کنیم؛ ۸۰ درصد موارد اصلا نیاز به درمان نیست و فقط با استراحت سلامتی خود را بدست می آورند.

انتهای پیام


10475028
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است