استانی 21:02 - 12 اسفند 1393
فرماندار بم خبر داد
فرماندار بم از تشکیل ستاد مبارزه با آفت زنجره خرما خبر داد.

تشکیل ستاد مبارزه با آفت زنجره خرما در بم

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، رضا اشک امشب در جلسه بررسی وضعیت مبارزه با آفت زنجره خرما که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در بم اظهار داشت: با توجه به اینکه اقتصاد شهرستان بم به محصول خرما وابسته است جلسات متعددی با موضوع مبارزه با آفت زنجره با حضور مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری در بم و مرکز استان کرمان برگزار کردیم.

وی بیان داشت: با پیگیری‌هایی که داشتیم و حمایت دولت تدبیر و امید مبلغ 4 میلیارد تومان به امر مبارزه با زنجره خرما اختصاص یافت که ما برای ریشه‌کن کردن این آفت به نظرات کارشناسی نیاز داریم و تا به‌حال هم از نظرات متعدد اساتید دانشگاهی و کارشناسان مجرب بخش کشاورزی بهره‌گیری شده است.

فرماندار بم ادامه داد: باید تلاش کنیم با اقدامات لازم از طغیانی شدن آفت جلوگیری کنیم، همچنین استفاده بهینه از اعتبار تخصیص یافته توسط دولت در دستور کار قرار گیرد.

اشک با بیان اینکه خواسته مردم شهرستان به‌ویژه کشاورزان شهر بروات سمپاشی هوایی است از تشکیل ستاد مبارزه با زنجره خرما خبر داد و عنوان کرد: این ستاد هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و در صورت نیاز هر روز جلسه تشکیل می‌شود و روند کار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در ادامه این نشست امام جمعه بم اظهار داشت: توجه دولت به بحث مبارزه با آفت زنجره خرما قابل تقدیر است و می‌طلبد کشاورزان عزیز با کارشناسان جهاد کشاورزی در این زمینه همکاری داشته باشند.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی بیان داشت: درخواست‌های متعدد کشاورزان از مسئولان نسبت به مبارزه با آفات خرما به‌حق است، زیرا شهرستان بم تک‌محصولی است و درآمد اکثر مردم از محصول خرماست.


5969579
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است