گوناگون 10:45 - 10 آذر 1394
رئیس مرکز تحقیقات ایدز از اقدامات شهرداری تهران در پیشگیری از شیوع ایدز قدردانی کرد.

مینو محرز با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ایدز بر ضرورت ورود تمامی ارگان‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از انتقال این ویروس تأکیدکرده و گفت: به باور من این دوره از مدیریت شهری تنها دوره‌ای است که شهرداری تهران برای حوزه سلامت برنامه دارد و خانه‌های سلامت را در محله‌ها فعال کرده است. وی با بیان اینکه هم‌اکنون 30هزار نفر مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده‌اند که آمار واقعی حدود 90هزار نفر هستند، گفت: طبق تحقیقات سال92، میزان شیوع بیماری در زنان خیابانی در کل کشور 4 تا 4.5درصد و در تهران 5.5درصد است که شیوع آن در چند سال اخیر 10برابر رشد داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز با اشاره به همکاری شهرداری تهران اظهار کرد: ما با شهرداری گفت‌وگو کردیم تا با ورود به سامانسراها امکان شناسایی تعداد مبتلایان به ایدز را فراهم کنیم. در این خصوص تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد و امیدواریم در آینده به بار بنشیند. به گفته محرز، با همکاری و مشارکت شهرداری تهران پیش‌بینی شده تا اعضای باشگاه یاران مثبت که خود مبتلا به ویروسHIV هستند، در سراهای محله‌ها حضور پیدا کنند و مردم را به‌طور مستقیم با راه‌های جلوگیری از انتقال بیماری آشنا سازند. وی همچنین به وعده شهرداری تهران مبنی بر راه‌اندازی کلینیک تخصصی زنان کارتن‌خواب اشاره کرده و گفت: متأسفانه یکی از مشکلات ما در کشور این است که سیستم شبکه سلامت تنها محدود به روستاها و شهرها می‌شود و حاشیه‌ها را دربرنمی‌گیرد. به همین دلیل حاشیه‌ها همواره از آسیب‌خیز‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز با اشاره به حرکت کند وزارت بهداشت و با وجود نداشتن وظیفه قانونی شهرداری، از شهرداری تهران درخواست کرده پروژه موفق خانه‌های سلامت را در حاشیه تهران نیز اجرا کند تا از وقوع فاجعه جلوگیری شود.


7453437
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است