استانی 05:12 - 06 خرداد 1398

اعتباراتی برای حل مشکل فاضلاب گناوه تعیین شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاک نژاد عصر یکشنبه در نشست مدیریت پسماند شهرستان گناوه با تقدیر از اعضای کمیته‌های نظام نامه سلامت این شهرستان اظهار داشت: شهرستان گناوه در زمینه تنظیم و تدوین سند نظام نامه سلامت از شهرستان‌های برتر و پیشگام است و تلاش‌های بی دریغ اعضای کمیته‌های سه گانه نظام نامه سلامت شهرستان که بدون هیچ چشم داشتی با همت و کوشش در حال انجام خدمت هستند قابل تقدیر است.

فرماندار گناوه گفت: بحث فاضلاب از اولویت‌های تعیین شده در سند نظام نامه سلامت شهرستان و از دغدغه‌های مسئولان، مردم، فعالان فضای مجازی شهرستان گناوه بود که در سال گذشته پیگیری‌های خوبی در این زمینه انجام گرفت.

پاک نژاد افزود: پیگیری‌های صورت گرفته پیرامون مشکل فاضلاب شهر گناوه منجر به تعیین اعتباراتی برای حل مشکل فاضلاب در سفر اخیر ریاست جمهوری شد که امید است با قرار گرفتن این اعتبارات در مرحله تخصیص دغدغه فاضلاب گناوه رفع شود.

وی با اشاره به اهمیت بحث پسماند به عنوان دومین برنامه مورد نظر در سند نظام نامه سلامت در سال جاری گفت: موضوع پسماند از معضلات در سطح شهرستان گناوه است که با تلاش مدیریت پسماند شهرداری گناوه در چندسال اخیر بسیاری از مشکلات از قبیل آتش سوزی پسماندها که برخی اهالی روستاهای اطراف و حتی شهر را مورد آزار قرار می‌داد این مشکل را حل کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از فن آوری های نوین در بحث پسماند گفت: اعضای کارگروه نظام نامه سلامت و شبکه بهداشت و معاونت عمرانی فرمانداری جلسات را به صورت مستمر برگزار کنند تا از این جلسات نتایج لازم کسب شود.

فرماندار گناوه پیرامون مکانیزه کردن جمع آوری زباله گفت: شرکت‌هایی و کارگاه‌هایی که مجوز جمع آوری زباله ندارند و بدون مجوز اقدام به جمع آوری زباله‌ها می‌کنند و باعث ایجاد مشکلاتی شده‌اند توسط شهرداری با همکاری شبکه بهداشت و محیط زیست جمع آوری شوند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری مردم در مدیریت پسماندها گفت: مردم نسبت به جداسازی و تفکیک پسماندهای اقدام کنند زیرا با همکاری و مشارکت مردم در جداسازی پسماندها جمع آوری و دفع پسماندها بسیار راحت تر خواهد بود.

پاک نژاد خاطر نشان کرد: شبکه بهداشت و درمان و شهرداری نسبت به تأمین و تهیه وسایل مورد نیاز جهت تفکیک زباله‌ها اقدام و در دستور کار باشد و در این زمینه با مردم همکاری داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش در این زمینه گفت: برگزاری برنامه‌های آموزشی، سمینارها، همایش‌ها و برنامه‌های در این زمینه و استفاده از افراد صاحب نظر برای ارائه پیشنهاد و راهکار بسیار مهم است که باید مدنظر باشد.

فرماندار گناوه بیان کرد: برای فرهنگ سازی لازم باید از مردم، تریبون نماز جمعه، سطح شهر، منازل و اجتماعات و دهیاری‌ها در روستاها استفاده کرد.


10137446
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است