گوناگون 15:27 - 13 تیر 1394
رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌های دانشگاه آزاد:
رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پایداری دانشگاه آزاد در گرو کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها است.

موظفیم درآمدهای غیر شهریه‌ای دانشگاه آزاد را 16 درصد افزایش دهیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، مجتبی علوی فاضل در مراسم معرفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه سازمان های بزرگ باید قابلیت تطبیق با هر شرایطی را داشته باشند، اظهار کرد: از 48 واحد علوم و تحقیقات، تنها هشت واحد از وزارت علوم مجوز داشته‌اند و براساس بخشنامه وزارت علوم، این واحدها باید در مهرماه 93 تعطیل می‌شدند.

وی با اشاره به دیگر اهداف طرح تجمیع واحد ها و پردیس های علوم و تحقیقات، گفت: حل مشکلات آموزشی دانشجویان در واحدهای علوم و تحقیقات، جلوگیری از موازی‌کاری و رقابت ناسالم در درون دانشگاه بین واحدهای مادر و علوم و تحقیقات و افزایش سرانه هیات‌علمی از دیگر اهداف این طرح است.

علوی فاضل با بیان اینکه عدم همخوانی هزینه ها و درآمدها باعث شده 235 واحد دانشگاه آزاد در سال 92 زیان ده شوند، خاطرنشان کرد: موظف هستیم امسال درآمدهای غیر شهریه را 16 درصد افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای فرهنگی مهم انقلاب است.

وی با ارزیابی مثبت از فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد واحد تبریز، افزود: دانشگاه آزاد مرکز فرهنگی، آموزشی و مردمی است که در مسیر اعتلای اهداف خود حرکت می کند.

هاشمی با بیان اینکه 31 دانشگاه آزاد در سطح استان های کشور داریم، گفت: اندک اندک به سمت تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی استان ها هستیم.

کریم زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: امام راحل به توسعه کیفی و کمی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرده بودند و بر این اساس در طول این سال ها دانشگاه آزاد از نظر کمی به خوبی توسعه یافته است و اکنون توسعه کیفی دانشگاه در برنامه ها قرار دارد.

وی ادامه داد: 12 درصد جمعیت ایران دانشگاهی هستند و اکنون با کمک دانشگاه آزاد کشور ما رتبه نخست تولید علم خاورمیانه را کسب کرده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خدمات علی رضایی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تبریز قدردانی شد و سید جواد انگجی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی معرفی شد و به دلیل توقف فعالیت ستاد هماهنگی استانی دانشگاه آزاد، از خدمات علیرضا منادی به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی شد.

انتهای پیام


6692377
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است