استانی 12:33 - 01 آبان 1393
اتوکش:
سمنان – خبرگزاری مهر: کارشناس امور سمن‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با تاکید بر این که نقش سمن ها در معرفی استان سمنان تعیین کننده است گفت: سمن ها سازمان های مردم نهادی است که از قابلیت های بالایی برای شرکت در فعالیت های مهم در چرخه های مختلف اجتماعی دارند.

نقش سمن ها در معرفی استان سمنان تعیین کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، مازیار اتوکش صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی با انجمن های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به این که نقش سمن ها در معرفی استان سمنان تعیین کننده است خواستار فعالیت بیشتر سمن‌ها در این امر شد.

علی محمد صابری عضو هیات مدیره انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهمیرزاد نیز در این نشست خواستار اجرای فعالیتهای زیربنایی در حوزه میراث فرهنگی و حفظ بافت تاریخی شهمیرزاد شد و افزود: سمن ها قدرت اجرایی چندانی ندارند و همین مسئله باعث محدود شدن فعالیت های آن ها می شود.

اسماعیل مونسی مسئول انجمن جوانان سرزمین آفتاب تابان نیز یکی از راههای رشد و توسعه گردشگری استان را برگزاری تورهای یکروزه دانست و خاطر نشان کرد: در حوزه گردشگری بسیاری از مباحث از جمله توجه به فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مغفول مانده است.

کارشناس روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان هم با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی جهانگردی،گردشگری و توسعه جوامع محلی بود، اذعان داشت: سمن ها باید در آشنا سازی جوامع محلی با صنعت گردشگری نقش موثری ایفا کنند.

سمانه سلطانی پور با اشاره به این که یکی از مشکلات اصلی رونق نیافتگی گردشگری استان سمنان، عدم حساسیت عمومی نسبت به حفظ و معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری است عنوان کرد: اینکه امروز یزد به مقصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده به دلیل توجه عموم مردم استان یزد به امر مهم گردشگری و حفاظت از میراث گذشتگان است.

وی با تاکید بر این که سمن‌ها نباید منتظر دستگاههای اجرایی برای خدمات رسانی باشند ابراز داشت: یکی از بهترین فعالیت سمن‌ها می تواند ایجاد همبستگی عمومی برای حفاظت از آثار تاریخی و به خصوص بافت تاریخی شهرهای استان باشد و این انجمن ها می توانند عامل ارتباط هر چه بیشتر مردم با میراث فرهنگی باشند.

سایر مسئولان سمن های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در ادامه به بیان مشکلات، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و خواستار معرفی هر چه بیشتر استان سمنان شدند.

 


5021203
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است