گوناگون 09:53 - 17 بهمن 1394
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعضی روزها انرژی لازم برای کار و فعالیت نداشته باشید. حتی با وجود اینکه این روز کوتاه به نظر می‌رسد اما بازهم کار کردن مشکل است و این روز به پایان نمی‌رسد! در این شرایط داشتن روحیه و بالا نگه داشتن انرژی، شاید کار سختی باشد و مشکل به نظر می‌رسد. اما می‌توانید با رعایت بعضی موارد در خودتان انگیزه ایجاد کنید و بتوانید انرژی بیشتری برای کارها داشته باشید.

ما در اینجا مواردی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با کمک آن انرژی خود را طول روز حفظ کنید. اما در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید همیشه پر انرژی بمانید باید عادات روزانه خود را تغییر دهید و همچنین لازم است این روال به صورت منظم و مداوم ادامه دهید.

مقابله با خستگی

  • آب بنوشید

کمبود آب بدن باعث عصبی شدن و کم طاقتی شما می‌شود، پس سعی کنید برای اینکه بدن شما هیدارته و پر انرژی بماند، در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. آب، سالم‌ترین راه برای از بین بردن مواد سمی از بدن شما و احیای آن است. در این شرایط باید سعی کنید میزان کافئین کمتری را در طول روز مصرف کنید! هر چند که کافئین موجب می‌شود هشیاری و انرژی شما بالا رود اما باعث تداخل در جذب فواید آب در بدن می‌شود. می‌توانید یک بطری آب را در کنار خود داشته باشید و هر چند وقت یک بار مقداری آب بنوشید.

  • عادات غذایی سالم داشته باشید

عادات غذایی خود را با کاهش اندازه‌ی وعده‌های غذایی اصلی و اضافه کردن میان وعده‌های سالم مانند آجیل، ماست بدون چربی و میوه‌های خشک شده، تغییر دهید. این عادت غذایی پیشنهادی، از جذب بی‌مورد مواد غذایی جلوگیری کرده و موجب حفظ انرژی در تمام طول روز می‌گردد. از مصرف بیش از حد مواد غذایی با قند و کربوهیدرات بالا پرهیز کنید .

  • استراحت کنید

می‌توانید در محل کار برای چند دقیقه از کار کردن دست بکشید و مقداری استراحت کنید و همزمان می‌توانید چند حرکت کششی را انجام دهید. نفس عمیق بکشید چون در داشتن احساس شادابی و طروات به شما کمک زیادی می‌کند. یادتان باشد، نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر باعث خواب آلودگی و سستی می‌شود، پس در فواصل کار به صورت دوره ای، حرکات کششی و تنفس عمیق انجام داده و کمی در اطراف قدم بزنید. البته می‌توانید از این استراحت کوتاه جهت گفتگو با همکاران، استفاده کنید. معاشرت و خندیدن با همکاران برای افزایش انرژی و افزایش سطح روحیه و نگرش شما سودمند خواهد بود .

  • پیاده روی کنید

با گنجاندن پیاده‌روی سریع خارج از منزل، یک روز خوب را آغاز کنید. چون هم پمپاژ خون را در بدن افزایش داده‌اید هم ذهن خود را باز می‌کنید. همچنین می‌توانید در هفته چند روز را صرف باشگاه ورزشی کنید چون به شما کمک می‌کند انرژی خود را در طول روز نگه دارید و استقامت و صبر و شکیبایی شما را افزایش دهد و بدین ترتیب باعث کاهش استرس در شما می‌شود .

  • خواب را فراموش نکنید

خوابیدن به مقدار کافی، بدن و ذهن شما را احیا می‌کند. اما اگر فقط یک شب به مقدار کافی نخوابید می‌تواند یک هفته از وقت شما را درگیر کند. بنابراین، از تنظیم مدت ۷ ساعت خواب شبانه و حفظ یک برنامه‌ی خواب به طوری که بدن و ذهن خود را با آن تطبیق دهید استفاده کنید .

  • در پایان

مطمئن شوید که ویتامین‌های مورد نیاز را از جمله ویتامین C و B را به صورت مستمر در رژیم غذایی خود جای داده‌اید .این موارد را رعایت کنید تا همیشه سالم و پر انرژی بمانید و روزهای خوبی را برای خودتان رقم بزنید.

منبع:


7658016
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است