استانی 12:30 - 01 دی 1393
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوه:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوه گفت: هفته وقف بهترین فرصت برای اجرای امینانه و رعایت نیات واقفان به عنوان اصلی‌ترین مسئولیت مسئولان ذی‌ربط تلقی می‌شود.

رعایت نیات واقفان مهم‌ترین وظیفه مسئولین است

حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص برنامه‌های انجام شده و در دست اقدام این اداره در هفته وقف، اظهار کرد: هدف از برگزاری هفته وقف ترویج فرهنگ وقف و نهادینه کردن این سنت زیبا و حسنه دین مبین اسلام در جامعه می‌باشد.

وی ادامه داد: ارائه عملکرد اداره‌های اوقاف در سطح استان می‌تواند در راستای آگاه‌سازی مردم نسبت به فرهنگ وقف و جلب مشارکت‌های آنها در این زمینه موثر واقع شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ساوه با بیان اینکه وقف یکی از بهترین سنت‌های دین اسلام است، افزود: نهادینه کردن فرهنگ وقف و گسترش آن در بین تمامی اقشار جامعه یکی از عوامل رفع مسائل اقتصادی و فرهنگی مردم به‌شمار می‌رود.

طباطبائی بیان داشت: وقف محدود به قشر خاصی نیست، بلکه تمامی مردم می‌توانند حتی با استفاده از کوچک‌ترین و کم‌ترین اموالشان این سنت حسنه و نیک را به‌جا آورند و در اجر اخروی این عمل خداپسندانه سهیم باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه نیز همچون سنوات قبل در هفته وقف برنامه‌هایی را در راستای ارائه عملکرد این اداره و جلب مشارکت مردم و ترغیب آنها به انجام وقف صورت داده است، گفت: دیدار با امام جمعه شهرستان ساوه، سخنرانی رئیس اداره اوقاف قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری مراسم لبیک یا رسول‌الله(ص) و برگزاری خیمه معرفت در امامزاده سید علی‌اصغر(ع) ساوه از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته توسط این اداره انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه ادامه داد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی ابوالقاسمی، تقدیر از فعالان قرآنی، برگزاری مسابقه پیامکی و عیادت از واقفان و متولیان وقف که دچار کهولت سن و یا بیماری شده‌اند از جمله برنامه‌های در دست اقدام این اداره در این هفته به‌شمار می‌رود.

طباطبائی دیدار با فرماندار ساوه، برگزاری نمایشگاه عملکرد این اداره و برگزاری ایستگاه همه واقف باشیم در امامزاده سید علی‌اصغر(ع) و مصلی امام علی(ع) ساوه را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این اداره در این هفته برشمرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با عنایت به نزدیک شدن به پایان ماه صفر این اداره در نظر دارد جشن ربیع‌الاول را در امامزاده سید علی‌اصغر(ع) و مراسم شهادت امام رضا(ع) را در امامزاده سید اسحاق(ع) برگزار کند.

طباطبائی یادآور شد: وقف باید به عنوان یکی از غنی‌ترین سنت‌های دین مبین اسلام و یکی از زیباترین بخش‌های فرهنگ مسلمانان در بین آحاد مردم گسترش یابد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوه ادامه داد: وقف و اموال وقفی امانت‌های مردم در دست مسئولان هستند که رعایت نیات واقفان می‌تواند یکی از تاثیر گذارترین راهکارهای جلب مشارکت مردم در این کار خیر و خداپسندانه باشد.


5464865
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است