ورزشی 04:34 - 01 بهمن 1396
تاکنون ۱۰ بازیکن برای گواردیولا و مورینیو بازی کردند و آلکسیس سانچس در صورت پیوستن به یونایتد به یازدهمین بازیکنی تبدیل می شود که برای این دو مربی کار کردند.

چه بازیکنانی هم برای گواردیولا و هم برای مورینیو بازی کردند؟

به گزارش ایسنا، پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو دو مربی بزرگ فوتبال با دو سبک مختلف هستند که افتخارات زیادی در تیم‌های تحت امر مربیگری خود داشتند. این دو مربی هدایت تیم‌های بزرگی را در اختیار داشتند و به همین خاطر با بازیکنان بزرگی هم کار کردند.

آلکسیس سانچس در آستانه حضور در منچستریونایتد است و در صورتی که این انتقال نهایی شود او تبدیل به یازدهمین بازیکنی می‌شود که برای این دو مربی کار کردند.

* ژابی آلونسو

زیر نظر ژوزه: آلونسو ۳ فصل زیر نظر مورینیو در رئال مادرید کار کرد و عملکرد خیلی   خوبی در این تیم داشت. او نقش مهمی در قهرمانی رئال در قهرمانی لالیگا با رئال داشت. با این حال در دو فصل دیگر تیم او برابر پپ گواردیولا نتوانست عملکرد خیلی خوبی داشته باشد.

زیر نظر پپ: با انتقالی غیرقابل پیش‌بینی از رئال مادرید راهی بایرن مونیخ شد و عملکرد خوب خود را در این تیم ادامه داد. تیم بایرن مونیخ طبق معمول در لیگ آلمان توانست سلطه داشته باشد. او در تیم گواردیولا نقش بازی‌ساز داشت و توانست به خوبی سیستم تیکی تاکا را در تیم آلمانی ایفا کند.

* زلاتان ایبراهیموویچ

زیر نظر ژوزه: ایبراهیموویچ کار کردن با مورینیو را دوست دارد. او قبلا تنها یک فصل با مورینیو در اینتر کار کرد ولی همیشه از کار کردن با مرد پرتغالی ابراز رضایت کرد و به همین خاطر در سال ۲۰۱۶ به منچستریونایتد پیوست تا باز هم با مورینیو کار کند. اخلاق زلاتان شباهت‌های زیادی با مورینیو دارد؛ گویی مورینیو در درون زمین مسابقه حضور دارد. او در اینتر با مورینیو سری A را کسب کرد و در یونایتد نیز لیگ اروپا، جام خیریه و جام اتحادیه را با شیاطین سرخ به دست آورد.

زیر نظر پپ: او رابطه خوبی با گواردیولا نداشت. در سال ۲۰۰۹ زلاتان از اینتر به بارسلونا پیوست ولی حتی با گواردیولا چشم در چشم هم نشد. ایبرا بعدا در کتاب زندگینامه خود بارها به گواردیولا تاخت و او را مربی ترسو توصیف کرد.

* سسک فابرگاس

 زیر نظر ژوزه: یک انتقال تعجب‌آور در سال ۲۰۱۴ به چلسی باعث شد تا فابرگاس با   مورینیو همکار شود. او عملکرد خیلی خوبی در فصل اول حضور خود در چلسی داشت و همکاری خوب او با دیگو کاستا باعث شد تا در همان فصل اول چلسی به قهرمانی در لیگ برتر برسد. ماه عسل او در چلسی زیاد طول نکشید و بعد از اخراج مورینیو از چلسی، کیفیت فابرگاس هم زیر سوال رفت.

زیر نظر پپ: او تنها یک فصل در بارسلونا زیر نظر گواردیولا کار کرد ولی در تیمی که تمام جام‌ها را کسب کرد به میدان رفت. او توانست با درخشش در تیم بارسلونا در تیم ملی هم جایگاه خوبی برای خود دست و پا کند.

 * کوین دی بروین

زیر نظر ژوزه: او به هیچ وجه در تیم مورینیو موفق نبود. تنها ۹ بازی در یک نیم فصل باعث شد تا کوین دی بروین به ولفسبورگ برود. انتقالی که بدترین انتقال تاریخ تیم های مورینیو بود.

زیر نظر پپ: دی بروین در فصل اول حضور در منچسترسیتی عملکرد چندان خوبی نداشت ولی در فصل دوم عملکرد او بسیار خوب شد. گواردیولا کیفیت بازی او را کاملا بالا برد. او در سیتی و زیر نظر گواردیولا نشان داد چه اشتباه بزرگی مورینیو در فروش او مرتکب شده است. او اکنون یکی از بهترین‌های نه تنها سیتی، بلکه اروپا است.

* آرین روبن

زیر نظر ژوزه: او یکی از بهترین‌های چلسی در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ بود جایی که آبی‌های لندن به دو قهرمانی در لیگ برتر دست یافتند. سرعت زیاد و نفوذهای خطرناک روبن از او بازیکنی با کیفیت ساخته بود که خیلی به مورینیو کمک کرد.

زیر نظر پپ: او در بایرن مونیخ کم کم به پایان دوران فوتبال خود نزدیک می‌شد تا این که گواردیولا به بایرن مونیخ آمد و او در مونیخ دو برابر بهتر از زمانی که در لندن بود خوب بازی کرد. تجربه بالای او باعث شد تا روبن آمار خیلی خوبی در زمان حضور گواردیولا در بایرن مونیخ داشته باشد.

* پدرو

   زیر نظر ژوزه: او تنها نیم فصل با مورینیو در چلسی کار کرد. به نظر نمی‌رسید این بازگشت خوب و خوشحال کننده‌ای برای پدرو بوده است. با این حال نباید پدرو را به خاطر این عملکرد سرزنش کرد.

زیر نظر پپ: پدرو فوتبالش را به گواردیولا مدیون است. محصول آکادمی باریلونا با نظر گواردیولا به تیم اصلی اضافه شد و بارها در ترکیب ثابت تیبمش به میدان رفت و عملکرد خوبی برای بارسلونا داشت.

* ساموئل اتوئو

زیر نظر ژوزه: او نیز مانند زلاتان دو بار با مورینیو کار کرد. اتوئو یکی از افرادی بود که زیر نظر مورینیو توانست به سه گانه برسد و ۳ سال بعد در چلسی بار دیگر با او کار کرد.

زیر نظر پپ: گواردیولا یک فصل با اتوئو در بارسلونا بود که این مهاجم کامرونی عملکرد خوبی در گلزنی داشت. با این حال او چندان در سیستم گواردیولا هماهنگ نبود و این باعث شد تا سال بعد به اینتر برود و زلاتان به بارسلونا برود.

* ایدور گودجانسن

زیر نظر ژوزه: او یکی از افرادی بود که وقتی پول آبراموویچ به چلسی سرازیر شد در این تیم باقی ماند. هر چند مهاجمان زیادی به چلسی آمدند ولی او در خصوصا فصل نخست خیلی عصای دست مورینیو شد و عملکرد قابل قبولی داشت.

زیر نظر پپ: او در بارسلونا جایگاه ثابتی نداشت و چندان در تیم گواردیولا به میدان نرفت و اغلب به عنوان بازیکن جانشین برای تیم کاتالانی به میدان رفت.

* مکسول

زیر نظر ژوزه: او مدافع ثابت مورینیو در اینتر بود و به صورت ثابت توانست برای تیمش به میدان برود ولی وقتی دوست صمیمی او یعنی زلاتان ایبراهیموویچ به بارسلونا رفت، او فقط یک فصل توانست بدون او در اینتر بماند.

زیر نظر پپ: او در بارسلونا قرار بود ذخیره اریک آبیدال باشد ولی بیماری این مدافع فرانسوی درها را به روی مکسول باز کرد و همین باعث شد تا او به ترکیب اصلی اضافه شود. او در بارسلونا زیر نظر گواردیولا به قهرمانی در لیگ قهرمانان و دو قهرمانی رد لالیگا دست یافت.

* کلودیو پیزارو

زیر نظر ژوزه: او در سال ۲۰۰۷ یکی از آخرین خریدهای مورینیو برای چلسی بود. اخراج مورینیو در ماه سپتامبر باعث شد تا زمان زیادی برای کار کردن این دو در چلسی وجود نداشته باشد.

زیر نظر پپ: او وقتی به بایرن مونیخ رفت به انتهای دوران فوتبالش نزدیک شده بود. او در تیم گواردیولا به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت و فرصت چندانی برای بازی نداشت.

انتهای پیام


9646173
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گفت: این اتفاق حاصل یک کار گروهی بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران با هنگ کنگ و ازبکستان را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک را صادر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود را در خصوص تخلف برخی از رقابت‌های لیگ برتر صادر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان لیگ فوتبال در نامه‌ای به هیات فوتبال آذربایجان شرقی از امکان پذیرنبودن حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تا زمان بهبود زیرساخت‌ها خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی رشیدی با حکم رئیس فدراسیون کبدی به عنوان دبیر کل این فدراسیون انتخاب شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال تا پایان فصل به کار خود در این باشگاه ادامه خواهد داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی مهدی پور هافبک تیم استقلال امروز تحت عمل جراحی قرار گرفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است