سیاسی 10:38 - 05 آذر 1393
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اعلام اینکه صهیونیست بودن شرکت مارلبرو برای نمایندگان این کمیسیون محرز شده است،گفت: باید اقدامات اساسی برای لغو مجوز فعالیت شرکت مارلبرو در ایران انجام شود.

واکنش نماینده مجلس به گزارش وزارت خارجه

 

به گزارش جام نیوز به نقل از جهان نیوز، محمدعلی پورمختار که دیشب مهمان تلفنی برنامه "متن؛ حاشیه" شبکه سوم سیما بود با انتقادات از اظهارات متناقص وزارت امور خارجه در اعلام هویت یک شرکت که مجوز فعالیت در ایران را کسب کرده است، اظهار داشت: یک پرونده قطور در کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص وابستگی شرکت مارلبرو به صهیونیست ها تهیه شده است. به اعتقاد نمایندگان این کمیسیون صهیونیست بودن این شرکت قطعی است و در این رابطه باید اقدامات اساسی برای لغو مجوز فعالیت شرکت مارلبرو در ایران انجام شود.



وی با اشاره به این‌که اسم مدیر شرکت مارلبرو به جای فیلپ موریس در اصل دیاموند و اصلیت یهودی آلمانی تبار دارد، افزود: نماد این شرکت یک شیرغران است که این تمثیل صهیونیست‌های یهودی است.



رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اضافه کرد: بسیاری از مدیران شرکت مارلبرو مانند مدیر امور مالی از پیشگامان امضای قرارداد کمپ دیوید و حمله به طبس بوده‌اند.



پورمختار با بیان این‌که شرکت مالبرو برای آن‌که ماهیت صهیونیست بودن خود را پنهان کند، اقدام به تأسیس یک هلدینگ کرده و تحت پوشش آن فعالیت می‌کند، تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ ایراد اصلی فعالیت این شرکت را در ایران متوجه وزارت امور خارجه می‌داند زیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت به استناد گزارش وزارت خارجه در صهیونیست نبودن این شرکت اقدام به ارائه مجوز فعالیت به این شرکت را در کشور داده است.



به اعتقاد وی، وزارت اطلاعات رسماً صهیونیست بودن شرکت مارلبرو را اعلام کرده است.



رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اعلام این‌که هم اکنون منتظر بازگشت وزیر امورخارجه از وین هستیم تا با حضور در این کمیسیون توضیحات خود را در رابطه با گزارش‌های وزارت امور خارجه بیان کند، اظهار داشت: یکی از گلایه‌های اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از وزارت امور خارجه اعلام گزارش‌های متناقض است زیرا یک بار شرکت مالبرو را صهیونیستی و بار دیگر آن را صهیونیستی نمی‌داند؛ این موضوع برای نمایندگان با سوالات زیادی همراه است.



پورمختار اضافه کرد: یکی از دلایل وزارت امورخارجه در بلامانع بودن فعالیت شرکت مارلبرو در ایران حجم زیاد قاچاق سیگار مارلبرو به کشور است حال باید پرسید یعنی ما توانایی مقابله با قاچاق سیگار را نداشته و برای جلوگیری از این موضوع اجازه تأسیس شرکت مالبرو را در ایران صادر کرده‌ایم تا از قاچاق این سیگار جلوگیری کنیم.



قرار بود در برنامه تلویزیونی دیشب متن و حاشیه مسئولان وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دادستانی کل کشور توضیحات لازم را در چرایی ارائه مجوز فعالیت شرکت مالبرو را در کشور بیان کنند اما هر کدام به دلایلی حاضر به گفت‌وگو نشدند.



البته "وحید ایمانی" مجری برنامه؛ این نکته را متذکر شد که دادستانی کل کشور اگرچه روی خط برنامه نتونست بیاید، اما خواسته شده تا اعلام شود که دادستانی رسماً به صورت شفاهی و کتبی صهیونیست بودن شرکت مارلبرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود.

 

29

 


5274066
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اقتصاددان اصلاح‌طلب گفت: ما نباید برد ژئوپلیتیک‌مان را به خواسته رژیم اسرائیل تغییر دهیم. اسرائیل هیچ چیز نیست و ۱۰ دقیقه بدون آمریکا دوام نمی‌آورد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور پارلمانی دولت درباره آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حمایت اردن از اسرائیل در زمان حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی باعث تعجب صهیونیست‌ها شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هشدار رئیس‌جمهور به رژیم صهیونیستی و نمایش تسلیحات پیشرفته در مراسم روز ارتش از عناوین روزنامه‌های امروز است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران ...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: ایران همواره در طول سالیان گذشته از خود خویشتن‌داری و صبر راهبردی نشان داده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق، از پیگیری حقوقی وصول ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ تحمیلی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پیامی به رئیس دفتر سیاسی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های وی در حمله دشمن صهیونیستی را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی واکنش نشان داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است