علمی فناوری 10:53 - 13 مرداد 1394
/ سی و پنج سال مدیریت جهادی/
رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر از ساخت تورهایی برای پرورش ماهیان در دریاچه‌های پشت سدها خبر داد.

در جهاد دانشگاهی ساخته شد: تور پرورش ماهی‌ در دریاچه پشت سدها

دکتر مهدی ورسه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری ایسنا تولید تور قفس‌های پرورش آبزیان را از زمینه‌های تحقیقات در این واحد جهاد دانشگاهی عنوان و خاطرنشان کرد: این تور که از محصولات مهم حوزه شیلات است برای پرورش آبزیان ارزشمند در دریاچه‌های پشت سدها و سواحل به کار می رود.

وی به بیان ویژگی‌های این تورها پرداخت و گفت: با استفاده از قفس پرورش آبزیان می‌توان لارو ماهیان را در محیط طبیعی پرورش داد.

ورسه‌ای ادامه داد: برای این منظور تورهای مورد نظر به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که ضمن داشتن مقاومت کافی در برابر کشش‌های هیدرو استاتیکی آب دریاچه‌ها، مانع از ورود سایر آبزیان به داخل تور می‌شوند.

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: ساختار این تورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فلس ماهیان در تار و پود آن گیر نخواهد کرد.

ورسه‌ای از اجرای طرح ملی در این واحد خبر داد و اظهار داشت: از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح ملی مطالعه و بررسی به روز کردن ماشین آلات صنعت نساجی کشور در ارتباط با سرعت و تکنولوژی بالا به این واحد واگذار و توسط محققان اجرایی شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به سفارش شرکت سهامی فرش ایرانی مطالعاتی در خصوص شناسایی منابع آلاینده و راه‌های کاهش و بازیابی مواد با ارزش آنها در واحد پشم شویی اجرایی شد.

انتهای پیام


6856762
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستاورد جدید محققان ایرانی در تولید مخلوط آسفالتی یکی از راهکار‌های مناسب برای دفع بهداشتی پسماند تصفیه روغن موتور است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اگر از جمله کسانی هستید که از خالی شدن سریع باتری ساعت هوشمند خود رنج می‌برید، حتما اشتباهاتی در مورد استفاده از آن انجام می‌دهید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برنامه جامعی را برای ارتقای سواد سلامت افراد تهیه کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است