ورزشی 03:06 - 21 تیر 1398
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از فینال لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ با نتیجه سه بر یک مقابل لهستان شکست خورد.

شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان/ دیدار سرنوشت ساز با برزیل

به گزارش ایسنا، از ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز (جمعه) ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۸ تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود از مرحله فینال لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در شیکاگو به مصاف تیم ملی لهستان رفت و در نهایت با نتیجه سه بر یک (۲۵-۲۱، ۲۵-۱۸، ۲۵-۲۰، ۲۵-۲۱) نتیجه را واگذار کرد.

تیم ملی ایران در این بازی با ترکیب میلاد عبادی پور، محمدرضا حضرت پور (لیبرو)، سعید معروف، سید محمد موسوی، پوریا فیاضی، امیر غفور و علی شفیعی بازی را آغاز کرد. لهستان نیز با ترکیب موزاج، کومندا، بارتوش، بندورز، کلاس، جاکوب (لیبرو) و هوبر به صاف شاگردان ایگور کولاکوویچ رفت.



*ست اول: ۲۵ – ۲۱ ایران

در آغاز این ست ایران عملکرد بهتری در زدن سرویس داشت و توانست با درخشش عل شفیعی ۳ بر صفر از حریف پیش بیافتد، اما در ادامه لهستان فاصله را به یک امتیاز کاهش داد. لهستان در امتیاز ۷ بازی را به تساوی کشاند اما این ایران بود که با آبشار امیر غفور ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. با ورود دو تیم به زمین ایران با درخشش غفور ۱۱ – ۷ پیش افتاد تا هینن برای تیم لهستان درخواست وقت استراحت کند. با شروع مجدد بازی عملکرد خوب بازیکنان ایران در دفاع ادامه داشت تا ۱۴ – ۱۰ از لهستان پیشی بگیرد. با درخشش غفور در خط سرویس ایران ۱۶ – ۱۰ وقت استراحت فنی دوم را نیز از آن خود کرد.

با ورود دو تیم به زمین باز هم این امیر غفور بود که یک امتیاز سرویس دیگر را کسب کرد تا ویتال هینن در امتیاز ۱۷ – ۱۰ دوباره درخواست وقت استراحت کند. با شروع مجدد بازی لهستان ۳ امتیاز متوالی گرفت تا بازی ۱۸ – ۱۴ شود و ایران تقاضای وقت استراحت کند. لهستان با کسب دو امتیاز متوالی فاصله را به دو امتیاز کاهش داد تا کولاکوویچ در امتیاز ۲۳ – ۲۱ تقاضای وقت استراحت کند. با ورود دو تیم به زمین ایران دو امتیاز متوالی را کسب کرد تا ۲۵ – ۲۱ ست نخست بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد.

*ست دوم: ۱۸ – ۲۵ لهستان

با آغاز ست دوم لهستان عملکرد بهتری داشت و ۶ – ۴ از ایران پیش افتاد. در ادامه هم این لهستان بود که عملکرد بهتری در زدن سرویس داشت و ۸ – ۵ وقت استراحت فنی اول را از آن خود کرد. ایران با درخشش فیاضی توانست فاصله را به یک امتیاز کاهش دهد تا ویتال هینن در امتیاز ۱۰ – ۹ برای لهستان تقاضای وقت استراحت کند. ایران سرانجام در امتیاز ۱۱ بازی را به تساوی کشاند. در ادامه پس از اعتراضات زیاد هینن به داوری، لهستان ۱۶ – ۱۳ از ایران پیش افتاد و وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کرد.

با شروع مجدد بازی لهستان یک امتیاز دیگر را با اشتباه معروف در دادن پاس کسب کرد تا کولاوویچ در امتیاز ۱۷ – ۱۳ تقاضای وقت استراحت کند. عملکرد خوب لهستانی‌ها در زدن سرویس ادامه داشت تا اینکه ۲۵ – ۱۸ پیروز ست دوم بازی شد.

*ست سوم: ۲۰ – ۲۵ لهستان

دو تیم به صورت پایاپای تا امتیاز ۵ در این ست پیش رفتند تا اینکه ایران ۶ – ۵ از لهستان پیش افتاد. بازی به صوت نزدیک ادامه داشت تا اینکه ایران ۸ – ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. با ورود دو تیم به زمین ایران با درخشش امیر غفور در خط سرویس، سه امتیاز متوالی را کسب کرده و ۱۱ – ۸ از لهستان پیش افتاد. با شروع مجدد بازی با درخشش بدنورز در خط سرویس لهستان با کسب ۴ امتیاز متوالی ۱۲ – ۱۱ از ایران پیش افتاد. با درخشش هوبر در حمله و خط سرویس، لهستان ۱۵ – ۱۳ پیش افتاد و در نهایت ۱۶ – ۱۳ وقت استراحت فنی دوم را کسب کرد.

با شروع مجدد بازی ایران فاصله را به دو امتیاز کاهش داد، اما باز هم لهستان با به کارگیری سرعت در خط حمله، دفاع ایران را جا گذاشته و ۱۸ – ۱۵ پیش افتاد تا کولاکوویچ برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. فاصله ۵ امتیازی دو تیم حفظ شد تا اینکه لهستان ۲۵ – ۲۰ ست دوم بازی را نیز با برتری پشتت سر گذاشت.

*ست چهارم: ۲۱ – ۲۵ لهستان

با شروع ست نیز باز هم لهستان با درخشش هوبر در دفاع روی تور آبشارهای ایران را یکی پس از دیگری دفاع کرده و ۵ – ۲ پیش افتاد. در ادامه هم برتری لهستان ادامه داشت و ۸ – ۶ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد. ایران در نهایت با درخشش موسوی و مجرد در دفاع روی تور بازی را ۱۰ بر ۱۰ به تساوی کشاند. لهستان همچنان با به کارگیری سرعت دفاع ایران را جا گذاشته و ۱۶ – ۱۴ وقت استراحت فنی دوم را هم از آن خود کرد.

با شروع مجدد بازی عملکرد خوب لهستانی‌ها در زدن سرویس و دریافت‌های اول ادامه داشت و توانستند فاصله را به سه امتیاز افزایش داده و ۲۱ – ۱۸ از ایران پیش بیافتند. شب خوب لهستانی‌ها ادامه داشت تا اینکه ۲۵ – ۲۱ پیروز ست چهارم شده و در مجموع ۳ بر یک پیروز بازی شد.

به این ترتیب تیم ملی لهستان با کسب دو برد و ۵ امتیاز صدرنشین گروه دوم مسابقات شده و به عنوان نخستین تیم راهی نیمه نهایی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ شد.

تیم ملی ایران برای برگزاری دومین بازی خود در این مرحله باید بامداد فردا (شنبه) ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۵:۳۰ به مصاف تیم ملی برزیل برود و در صورتی که این بازی را با برد پشت سر بگذارد، به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌ها می‌شود.

انتهای پیام


10174586
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است